«Rail Baltica» dzelzceļa tiltu un Centrālo staciju Rīgā būvēs «Besix ReRe Group»

Publicitātes foto

Starptautiskajā iepirkumā par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Centrālās pasažieru stacijas kompleksa būvprojekta izstrādi un būvdarbiem uzvarējusi Latvijas un Beļģijas apvienība "Besix ReRe Group", informē uzņēmums "Eiropas dzelzceļa līnijas". Apvienībā ir Beļģijas uzņēmums "Besix" un Latvijas "Re Re Būve". Kopējā līguma summa ir 430,5 miljoni eiro. Būvprojekta izstrāde ilgs 21 mēnesi, būvdarbi sāksies 2021.gada pavasarī un ilgs līdz 2026.gadam.

"Rail Baltica" projekta vadītāja uzņēmuma Latvijā "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes loceklis Kaspars Vingris lsm.lv skaidro, ka sākotnēji izmaksas plānotas mazākas, bet tagad pieaugušas vairāk nekā divkārt, jo projekta mērogs krietni audzis. Nevar runāt par sadārdzinājumu, bet par funkcionalitātes un darba apjoma pieaugumu pēc būtības, norāda Vingris. Projektam attīstoties, izstrādājot metu konkursu un konsultējoties ar ekspertiem, rasta nepieciešamība iekļaut daudz plašāku funkcionalitāti, lai risinājums atbilstu multimodālā transporta mezgla prasībām. Divu sliežu vietā būs pilnībā pārbūvētas piecas platformas, 26 eskalatorus, katrai platformai liftu, nojumes virs un ērtu savienojumu ar abām stacijas pusēm zem platformām, jauna uzgaidāmā telpa Centrālajā stacijā. Tas ietver tiltu, kas ir ne tikai dzelzceļa tilts, bet arī gājēju un velosipēdistu ceļš. Tiks norakts uzbērums, lai savienotu Vecrīgu un Latgales priekšpilsētu. Tas ļaus veidot pieturvietas transporta savienojumiem – mikroautobusiem, trolejbusiem, autobusiem utt.

Projekta finansējumu 81-85% apmērā nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, atlikušo daļu – Latvijas valsts budžets. Eiropas Savienības (ES) atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija. "Besix ReRe Group" projektēšanu un būvdarbus pildīs, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu. Tas ir arhitektu biroja „PLH Arkitekter” sadarbībā ar Dānijas „COWI” izstrādātais stacijas un apkārtnes attīstības projekta mets. Risinājums ietver 2,6 km garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa posmu Rīgā no Lāčplēša ielas līdz Jelgavas ielai, sešus jaunus dzelzceļa pārvadus pār Lāčplēša, Dzirnavu, Prāgas, Maskavas, Mūkusalas un Jelgavas ielu, 1 km garu tiltu pār Daugavu un mazo Daugavu.