Daugavas stadiona jaunā elpa

Daiga Zemīte 

Foto: PS LNK INDUSTRIES Partnership arhīvs

 

Jūlijā pēc rekonstrukcijas ar deju lieluzvedumu XXVI Vispārējo latviešu Dziesmu un XVI Deju svētku programmā skatītāju un dalībnieku tūkstošiem vārtus vēra Daugavasstadions. Tiesa, patlaban ir noslēdzies tikai stadiona rekonstrukcijas pirmais posms ar akcentu uz skatītāju tribīnēm un inženiertehniskajiem tīkliem, savukārt turpmākajos gados Daugavasstadiona apsaimniekotājs teritorijā plāno arī jaunu haļļu, manēžu, laukumu un citu objektu būvniecību. 

«Kopumā Daugavasstadions aizņem 10 hektāru lielu teritoriju. Šajā projektā mums bija jāpārbūvē Rietumu tribīnes un jāpiebūvē klāt Dienvidu un Ziemeļu tribīnes, visu trīs tribīņu teritorijā jāpārbūvē ārējie inženiertehniskie tīkli – lietus kanalizācija, sadzīves kanalizācija, elektrība, elektronisko sakaru tīkli – un, protams, jāpieslēdz pilsētas tīkliem, kā arī jāveic teritorijas labiekārtošanas darbi ap jaunbūvēm,» stāsta Daugavasstadiona būvniekapilnsabiedrības LNK INDUSTRIES Partnershipprojekta vadītājs Sergejs Šnepsts. 

Lai nodrošinātu tribīņu izbūvi, kā arī avārijas transportam nepieciešamo apbraucamo zonu, uzsākot darbus, tika demontētas vairākas vecas ēkas, kā arī nozāģēts ap 30 koku. 


Vecāstribīnes pārbūvē 

«Galvenais uzdevums bija Rietumu tribīņu rekonstrukcija,» uzsver Šnepsts. Tās vajadzēja pilnībā atjaunot. Būve ietvēra vairāk nekā 5000 sēdvietu skatītājiem, zem tribīnēm trīs virszemes stāvos tika izbūvētas iekštelpas 5531 m2platībā sportistu un administrācijas vajadzībām.

Uzsākot darbus, būvnieki Rietumu tribīnēs pilnībā demontēja visas iekšsienas, grīdas, iekšējos komunikāciju tīklus, atstājot tikai nesošās konstrukcijas, kolonnas un pārsegumus. «Tagad viss ir izbūvēts no jauna, ir jauns plānojums iekštelpām un jauni komunikāciju tīkli. Rekonstruētās tribīnes kļuvušas modernas,» skaidro Šnepsts. 

Rietumu tribīnes aprīkotas ar jauniem skatītāju krēsliem, saglabājot sēdvietu skaitu. Savukārt zemtribīņu apjomā izvietotas sportistu ģērbtuves, vairākas sporta un deju zāles, trenažieru zāle, medicīnas kabineti, dopinga kontroles telpas, konferenču un izstāžu zāles, rekreācijas zona, VIP telpas un mediju centrs. Pēc rekonstrukcijas nav saglabāta agrākā sporta manēža cokolstāvā, skrejceliņi vieglatlētiem ziemas treniņiem, bet tajā vietā ierīkots muzejs, konferenču zāle un trenažieru zāle. Ģērbtuves kļuvušas plašākas, palielināts tualešu un dušu skaits. Tribīņu iekštelpas veidotas atbilstoši Eiropas Futbola asociāciju savienības (UEFA) 4. kategorijas un Starptautiskās vieglatlētikas federācijas (IAAF) II kategorijas standartiem. Pirmo reizi vēsturē Daugavasstadionā izbūvēts lifts, kas atrodas Rietumu tribīnēs jaunā dzelzsbetona lifta šahtā trīs stāvu līmenī. 

 

Izaicinājums vēstures griežos 

Daugavasstadions izveidots 1927. gadā, un laika gaitā tas piedzīvojis daudzas pārmaiņas – teritorijā esošās būves rekonstruētas, nojauktas, atkal būvētas un rekonstruētas. Kopumā gadsimta garumā stadionā bijušas četras skatītāju tribīnes: Rietumu, Dienvidu, Ziemeļu un Austrumu. Līdz mūsdienām bija saglabājušās tikai nu jau rekonstruētās Rietumu tribīnes; pārējās trīs deviņdesmito gadu beigās demontētas...

 

Visu rakstu lasiet žurnāla “Būvinženieris” (Nr.63) 2018.gada augusta numurā.

Žurnālu "Būvinženieris" varat abonēt www.buvinzenieriem.lv vai Latvijas pasta nodaļās, savukārt  žurnālu  iegādāties varat Preses servisa tirdzniecības vietās: http://www3.presesserviss.lv/buvinzenieris/