Drenāža pie Rīgas HES

Līdz ar būvdarbu jaunās sezonas iestāšanos tiks turpināti pērn iesāktie darbi pie Rīgas HES labā krasta drenāžas sistēmas rekonstrukcijas zem valsts galvenā autoceļa A5 Rīgas apvedceļa (Salaspils–Babīte) posmā 0,300–2,380 km. Šis projekts ir īpašs ar to, ka tiks izmantots tā dēvētais apgriezto jeb dalīto filtru risinājums, kas Latvijā notiek ļoti reti.

Kopējo rekonstrukcijas darbu ietvaros tiek veikta ceļa seguma konstrukcijas pārbūve, ceļa aprīkojuma nomaiņa, vājstrāvas un lietus kanalizācijas tīklu pārbūve un HES drenāžas sistēmas pārbūve, kas paredz vecās drenāžas caurules, kuras atrodas sešu metru dziļumā, nomainīt pret jaunām un dublējošās drenāžas aizpildīšanu. Projekta īstenošana tika sākta 2016. gada maijā, un to plānots pabeigt līdz 2018. gada oktobrim. Projekta pasūtītājs ir VAS Latvijas Valsts ceļi un AS Latvenergo, projekta autors ir AS Ceļuprojekts, būvuzņēmējs ir sabiedrība, kurā apvienojušās AS LNK Industries un AS Latvijas Tilti, būvuzraudzību veic SIA Firma L4. 

Ceļu «pabīda» uz vienu pusi

SIA Firma L4 būvinženieris Renārs Birniks stāsta, ka iepriekšējā drenāžas sistēma bijusi izbūvēta pirms krietna laika, tāpēc patlaban tās tehniskais stāvoklis ir neatbilstošs – caurules saplaisājušas, ar izdrupumiem, sistēmā veidojas infiltrācija. Sākotnēji, izstrādājot projektu, tika izskatīta versija, ka jaunas caurules varētu ievilkt esošajās, neveicot apjomīgus rakšanas darbus, taču situācijas analīze pierādīja, ka uzdevums tehniski būs daudz sarežģītāks... Visu rakstu lasiet žurnāla "Būvinženieris" februāra numurā*!

 

*Žurnālu “Būvinženieris” var iegādāties LBS birojā, Kr.Barona ielā 99 un SIA “Preses serviss” piegādes vietās Rīgā, Siguldā, Dobelē, Mārupē, Daugavpilī, Cēsīs, Liepājā, Jelgavā, Ventspilī, Ogrē, Bauskā, Ādažos, Madonā, Salaspilī, Jūrmalā, Iecavā, Ķekavā un citur.

 

Antra Veļķere

 

Foto: SIA Firma L4 arhīvs