Satiksmes ministrs Tālis Linkaits 30.jūlijā reģionālajā vizītē apmeklēja Limbažus un Aloju, kur, tiekoties ar pašvaldību vadību un vietējiem uzņēmējiem, pārrunāja ar satiksmes infrastruktūras attīstību, uzturēšanu un finansēšanu saistītus jautājumus.

Ministrs aicināja pašvaldību aktīvi nākt ar savām iniciatīvām un sniegt priekšlikumus gan par Rail Baltica Skultes reģionālās stacijas novietojumu, gan veloceļu plānošanu, gan arī precizēt pašvaldības jau izstrādātos projektus valsts aizdevumu saņemšanai atbilstoši izvirzītajām prasībām un kritērijiem.

“Pašvaldība tieši tagad var vēl ietekmēt reģionālās stacijas Skultē atrašanās vietu. Limbažu novada teritorijā plānots izvietot arī Rail Baltica tehniskās apkopes punktu, radot jaunas darba vietas novadā. Šis ir brīdis, kad ir iespēja ietekmēt lēmumus, kas noteiks mūsu dzīvi turpmākos simts gadus, – šāda iespēja ir jāizmanto,” teica ministrs.

Pēc daudzu gadu pūliņiem ir izdevies atrisināt īpašumtiesību jautājumus Limbažu–Dūču ceļam, un jau šogad tiks noasfaltēts pēdējais šī ceļa posms.

Linkaits ar pašvaldības pārstāvjiem pārrunāja, kā uzlabot satiksmes drošību Limbažu – Dūču krustojumā un pauda gandarījumu, ka tiek uzsākts darbs pie satiksmes drošības uzlabošanas tajā, aizliedzot trīs no esošajiem četriem kreisajiem pagriezieniem.

Pašvaldībai sadarbībā ar zemes īpašnieku ir jārod arī risinājums Skultes tirgus novietojumam, lai novērstu satiksmes drošības apdraudējumus.

Tiekoties ar Limbažu novada uzņēmējiem, ministrs pārrunāja gan ceļu uzturēšanas jautājumus, informējot, ka tiek plānota autoceļu uzturēšanas tirgus atvēršana, gan arī veloceļu infrastruktūras attīstības plānus. Ministrs uzklausīja uzņēmēju viedokli par nepieciešamajām pārmaiņām nodokļu sistēmā un infrastruktūras attīstību regulējošos normatīvajos aktos, kā arī atbildēja uz uzņēmēju jautājumiem par Rail Baltica projekta progresu.

Apmeklējot ceļu būves uzņēmumu Limbažu ceļi, Tālis Linkaits ar uzņēmuma valdi pārrunāja situāciju nozarē, šogad īstenojot papildus finansētos ceļu remontdarbu objektus. Ministrs apstiprināja, ka ne tikai nozarei, bet arī Satiksmes ministrijai ir svarīga valsts budžeta ilgtermiņa plānošana, kas ļautu savlaicīgi – vairākus gadus uz priekšu – prognozēt plānoto ceļu darbu apjomu. Pašlaik Latvijas Valsts ceļu mājaslapā iespējams iepazīties ar plānotajiem valsts iepirkumiem ceļu būvniecībā tikai diviem nākamajiem gadiem.

Alojas novadā satiksmes ministrs kopā ar pašvaldības vadītāju Valdi Bārdu un Alojas novada pagastu pārvalžu un pašvaldības institūciju pārstāvjiem iepazinās ar pašvaldības ceļu saimniecību un pagastu centru savienojumiem ar novada centru. Diskusijā ministrs ar pašvaldības vadību pārrunāja ceļu uzturēšanas problemātiku un politiku ilgtermiņā, uz novadu attiecināmos reģiona mobilitātes jautājumus – dzelzceļa sasniedzamību un starppilsētu, ciemu sasniedzamību, sabiedriskā transporta pieejamību un mikromobilitātes attīstību, kā arī novada ceļu remontu plānus.

“Ceļu saimniecība daudzus gadu desmitus ir dzīvojusi deficīta apstākļos. Zināmu pozitīvu pienesumu nozarei ir devis šis gads un valsts papildus piešķirtais finansējums ceļu remontdarbiem, un ieguvumus no tā jau šogad izjutīs Alojas novada iedzīvotāji,” tikšanās laikā teica ministrs. 

Ministrs apmeklēja arī visai nolaisto Alojas autoostu, ko pašvaldība iegādājusies 2018.gadā, un solīja pēc kāda laika to apmeklēt vēlreiz, lai pārliecinātos par pašvaldības paveikto tās sakārtošanā: “Sabiedriskā transporta pakalpojumam jābūt ērtam, modernam un pasažieru vajadzībām atbilstošam visos tā posmos, – arī autoostā, kur cilvēki gaida transportu, patveras no sliktiem laikapstākļiem un uzzina nepieciešamo informāciju.”​

Pievienot komentāru