Foto no riga.lv.

Pirmdien, 14.decembrī, Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē deputāti nobalsoja par Rīgas mikromobilitātes drošības komisijas izveidi, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Rīgas mikromobilitātes drošības komisija izveidota, lai uzlabotu gājēju drošību, veiktu pakāpenisku ietvju un gājēju pāreju uzlabošanu atbilstoši drošības un pieejamības standartiem un veiktu gājēju ielu ieviešanu, iesaistot NVO un nozaru ekspertus.

Iniciatīvu izveidot komisiju izteikusi deputāte Agnese Logina, kura norādīja, ka Rīgā gājēji, velosipēdisti un citi, kas pārvietojas ar arvien dažādākām transportlīdzekļu formām, ieskaitot elektroskūterus, ir neaizsargāti, jo pilsētas satiksmes infrastruktūra lielākoties nav tam piemērota. “Tas ir cilvēku dzīvības, veselības un drošības jautājums. Tādas situācijas kā traģiskais negadījums Teikā, kur velosipēdiste tika nāvējoši notriekta, nedrīkst atkārtoties, un liela daļa no atbildības, lai tas neatkārtotos, ir politikas veidotāju pusē. Cilvēku dzīvībām ir vērtība, un pilsētai ir jānodrošina, ka cilvēki var tajā pārvietoties dažādos veidos un nesatraukties par savu veselību un savu drošību,” uzsvēra Logina.

Komisijas kopumā darbosies 11 Rīgas domes deputāti no dažādām frakcijām un blokiem – Valters Bergs, Einārs Cilinskis, Agnese Logina, Justīne Panteļējeva, Miroslavs Kodis, Juris Radzevičs, Rita Našeniece, Inese Andersone, Lauris Ērenpreiss, Vadims Faļkovs un Aleksandrs Kuzmins.

“Rīgā ir ļoti daudz darba saistībā ar viedas iedzīvotāju mobilitātes nodrošināšanu. Patlaban mēs esam pašā sistēmas sākumpunktā, kur grūtākais darbs būs iedzīvotāju paradumu maiņa. Tāpat arī jāstrādā pie plāniem, kā uzlabot ceļu satiksmes drošību visiem satiksmes dalībniekiem un nodrošināt droša dizaina infrastruktūru. Aktīvs darbs būs jāveic arī normatīvo aktu izmaiņās, piemēram, kopā ar ekspertiem jāizstrādā elektroskūteru regulējums,” sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Komisijas galvenie uzdevumi būs uzlabot saikni starp plānošanu un ieviešanu – pārraudzīt mikromobilitātes plānošanas dokumentu izstrādi pirms izskatīšanas komitejā, uzlabot ceļu satiksmes drošību gājējiem un velosipēdistiem, izskatīt vides pieejamības jautājumus, lai nodrošinātu visiem pieejamu infrastruktūru, kā arī apspriest dažādus deputātu ierosinājumus, kas saistīti mikromobilitātes attīstību un drošību un apspriest ar mikromobilitāti saistītu normatīvo aktu izmaiņas.