Ar Kohēzijas fonda palīdzību cer uzlabot satiksmes dalībnieku drošību

0
39
Foto: Renārs Koris, no LVC arhīva

Otrdien, 12. novembrī, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātos Ministru kabineta (MK) noteikumus, lai nodrošinātu Kohēzijas fonda finansējumu 66,60 miljonu eiro apmērā satiksmes dalībnieku, tostarp mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošības un vides piekļūstamības uzlabošanai, izveidojot atbilstošu infrastruktūru TEN-T autoceļos, ziņo Satiksmes ministrijā.

Ceļu infrastruktūras tehniskais stāvoklis, segums, atbilstība drošības prasībām tiešā vai netiešā veidā ietekmē Ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) rašanās risku. Viens no efektīgākajiem satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem uz autoceļiem ar augstu intensitāti, tajā skaitā TEN-T autoceļu tīklā, ir vienlīmeņu ceļa mezglu pārbūve par divlīmeņu, rotācijas apļu izbūve un vienlīmeņa mazaizsargāto satiksmes dalībnieku autoceļu šķērsojumu pārbūve par divlīmeņa šķērsojumiem. Izveidojot TEN-T autoceļu tīklam atbilstošus risinājumus, tiek uzlabota satiksmes drošība, palielināta arī ceļu caurlaides spēja un kopumā veicināta satiksmes kvalitāte.

Izstrādātie MK noteikumi Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa Attīstīt ilgtspējīgu, pret klimatu izturīgu, inteliģentu, drošu un vairākveidu TEN-T infrastruktūru 3.1.1.2. pasākuma Ieguldījumi TEN-T tīkla autoceļu drošībā un vides piekļūstamībā dos iespēju piesaistīt Kohēzijas fonda finansējumu 66,60 miljonu eiro apmērā. Kopējais pasākuma īstenošanai plānotais finansējums ir 78,35 miljoni eiro, tajā skaitā valsts budžeta finansējums 11,75 miljoni eiro.

Noteikumi paredz, ka finansējuma saņēmējs un pasākuma īstenotājs ir VSIA Latvijas Valsts ceļi, kam līdz 2029. gada beigām vismaz 10 objektos ir jāuzlabo satiksmes dalībnieku, tostarp mazaizsargāto satiksmes dalībnieku, drošība un vides piekļūstamība. Šobrīd ir identificētas TEN-T autoceļu tīklā esošas vietas, kur ir nepieciešama divlīmeņa gājēju un velosipēdu šķērsojumu izveide, divlīmeņa satiksmes pārvadu un rotācijas apļu izbūve esošajos krustojumos, sabiedriskā transporta pieturvietu risinājumu un aprīkojuma uzlabošana.