Saeima pagājušajā nedēļā apstiprināja grozījumus likumā Par autoceļiem, kas paredz no 2022.gada 1.maija brīvā tirgus principu ieviešanu valsts autoceļu ikdienas uzturēšanai. Valsts autoceļu uzturēšanas sniedzēji tiks izvēlēti brīvā konkurencē, veicinot efektīvāku valsts budžeta līdzekļu izlietojumu, informē Satiksmes ministrija.
Pretendentus valsts autoceļu ikdienas uzturēšanai izvēlēsies VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) atklātā konkursā Publisko iepirkumu likuma noteiktajā kārtībā. Valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus līdz 2022.gada 30.aprīlim turpinās veikt VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU).
Grozījumu nepieciešamību pamato satiksmes ministrs Tālis Linkaits: “Valsts ir ieinteresēta iegūt kvalitatīvu pakalpojumu par iespējami zemāku cenu, veicinot konkurenci un spēcīgu privāto piedāvājumu, mazinot sezonalitātes efektu nozarē.”
Iepirkumos plānotā autoceļu ikdienas uzturēšana tiks sadalīta pa atsevišķiem reģioniem jeb teritorijām. Izmaiņas likumā paredz, ka gadījumos, ja kādā no teritorijām iepirkuma rezultātā netiks noteikts neviens uzvarētājs, to veiks LAU. Tādējādi tiks nodrošināta pakalpojuma nepārtrauktība un valsts autoceļu uzturēšana.
Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļi. Ikdienas uzturēšana tiek veikta arī vairāk nekā 900 tiltiem.