Atjauno ceļa segumu no Upesgrīvas līdz Rojai, izbūvēs arī eksperimentālo posmu

    0
    71
    Attēls ilustratīvs

    Talsu novadā no Upesgrīvas līdz Rojai sākta reģionālā autoceļa Tukums–Ķesterciems–Mērsrags–Kolka (P131) (51,90.–71,20. km) seguma atjaunošana. No Upesgrīvas līdz Kaltenei tiks ieklāta asfaltbetona dilumkārta, tostarp no Upesgrīvas līdz Valgalciemam būs izbūvēts eksperimentālais posms, zem asfaltbetona kārtas izbūvējot ar bitumenu stabilizētā materiāla kārtu. Savukārt posmā no Kaltenes līdz Rojai segums tiks atjaunots ar virsmas apstrādi, ziņo VSIA Latvijas Valsts ceļi pārstāvji.

    Ar bitumenu stabilizēti materiāli ir nesaistīti materiāli, kas apstrādāti ar bitumenu (emulsiju vai putu bitumenu), lai uzlabotu izturību un ilgmūžību. Citās valstīs BSM lieto pamata nesošajās kārtās – zem asfaltbetona seguma. Latvijā šāda tehnoloģija līdz šim nav pielietota, taču, ja eksperimentālais posms būs veiksmīgs, tai būs liels potenciāls. Vairāk informācijas par BSM tehnoloģiju šeit: https://lvceli.lv/wp-content/uploads/2025/04/Endijs_Lidaks.pdf.

    Būvdarbu posmā braukšanas ātruma ierobežojums ir 70 km/h, darbu vietā – 50 km/h, satiksmi organizē ar ceļazīmēm un vadstatņiem. Darbu laikā ieviesīs arī reversās kustības posmus ar luksoforiem, Vilkastes strauta tilta pārbūves laikā reverso kustību organizēs pa lokālu apbraucamo ceļu. 1951. gadā uzbūvēto Vilkastes strauta tiltu (57,88. km) demontēs un tā vietā izbūvēs caurteku. 

    Darbu ietvaros visā posmā no Upesgrīvas līdz Rojai sakārtos ūdens atvadi no ceļa, atjaunos pieturvietas, pieturās Upesgrīva, Drupin. bāze un Vaisumi labajā pusē uzstādīs jaunus paviljonus. Aiz Kaltenes, ceļa 68.–69. kilometrā, apzāģēs koku un krūmu zarus, kas  traucē redzamību, visā posmā ieklās ceļu horizontālos apzīmējumus.

    Būvdarbus eksperimentālajā posmā veiks SIA VIA. Pārējos darbus veic piegādātāju apvienība VIA un LAU, būvuzraudzību nodrošina SIA Firma L4. Visus darbus plānots pabeigt līdz šī gada septembrim.