Otrdien, 22.septembrī, oficiāli atklāta atjaunotā Sporta iela, posmā no Valdemāra ielas līdz Skanstes ielai, ziņo Rīgas domes Satiksmes departaments.
Atjaunotajā ielā ir ieviesti mūsdienīgi satiksmes risinājumi – divvirzienu velo satiksme, kā arī satiksmes drošības nolūkos maksimālais braukšanas ātrums ir samazināts līdz 30 km/h.
“Sporta iela pēc seguma atjaunošanas ir atdzimusi jaunā un modernā veidolā, veiksmīgi apvienojot dažādas mobilitātes iespējas un vairāku grupu intereses. Šī iela ir paraugs tam, kā savienot apkaimi ar pilsētas centru, lietderīgi izmantojot pilsētas telpu. Turklāt ir svarīgi, ka šie ielas seguma atjaunošanas un labiekārtošanas darbi notiek tieši tagad, kad Skanstes apkaimē ir novērojama strauja izaugsme un dažādu nozīmīgu projektu īstenošana. Vēlos pateikties visiem par ieguldīto darbu ielas seguma atjaunošanā un novēlu Rīgai turpināt attīstīties iedzīvotājiem draudzīgā un mūsdienīgā veidā,” atklāšanas pasākumā uzsvēra Rīgas pašvaldības pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics.
Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs norādīja, ka Rīgas ielu seguma atjaunošanas darbi un velo infrastruktūras izbūve turpināsies arī 2021.gadā. “Sporta ielas seguma atjaunošana ir uzskatāms piemērs ne vien kvalitatīvai remontdarbu izpildei, bet arī mūsdienīgu un drošu satiksmes risinājumu ienākšanai Rīgas ielās, kur katram satiksmes dalībniekam ir sava vieta. Tāpat ne mazāk svarīgi, ka veiksmīgais rezultāts ir tapis ciešā sadarbībā ar apkaimju iedzīvotājiem un nevalstisko organizāciju pārstāvjiem, ieklausoties un ņemot vērā arī viņu redzējumu. Līdzīgā veidā ir pabeigta seguma atjaunošana Krasta ielā, kā arī noslēgumam strauji tuvojas ielas seguma atjaunošanas darbi Bruņinieku un Čaka ielās, bet pavasarī tiks sākta ielas seguma atjaunošana Ģertrūdes ielā, kā arī ir paredzēts uzsākt darbu pie vairāku veloceliņu izbūves,” stāstīja Reinbahs.
Sporta ielas projektētāju pārstāvis Jānis Vasaraudzis uzsvēra, ka Sporta ielas atjaunošana ir bijis unikāls projekts. “Sabalansējot visu iesaistīto pušu un pārvietošanās veidu intereses, ir izdevies ieviest vairākus satiksmes drošības jaunievedumus – pirmo reizi Latvijā ir izmantots zils krustojumu marķējums, pārņemot šo praksi no Skandināvijas valstīm, kā arī ir veikta paceltā krustojuma izbūve, kas ievērojami uzlabo velosipēdistu drošību,” projekta inovatīvos risinājumus skaidroja Vasaraudzis.
Kopš jūlija Sporta ielai tika veikta seguma atjaunošana un pēc būvdarbu pabeigšanas pilnībā mainīta satiksmes organizācija. Automašīnām ir saglabāta vienvirziena satiksme, bet pēc būvdarbu pabeigšanas atbilstoši mūsdienu prasībām ir ieviesta divvirzienu velo transporta satiksme. Maksimālais braukšanas ātrums šajā ielā turpmāk būs 30 km/h. Līgumsumma Sporta iela izbūvei bija 537,8 tūkstoši eiro bez PVN.