Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (Liepājas SEZ) pārvalde, turpinot pilnveidot un attīstīt auto pievadceļu, 10.novembra vakarā simboliski atklāja izbūvēto pievadceļa posmu no O.Kalpaka ielas līdz Raiņa ielai, informē Liepājas SEZ pārstāvji.
Darbus īstenoja 2019. un 2020.gadā projekta Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība ietvaros. Izbūvētā auto pievadceļa posma būvdarbus par līguma summa 2 846 399,02 eiro veica SIA CTB.
Šobrīd kopējais Liepājas ostas auto pievadceļa garums ir 9 km. Tajā ietilpst no jauna izbūvēto pievadceļa posms no pilsētas robežas līdz Pulvera ielas aplim – aptuveni 2,7 km, ko atklāja 2010.gada 10.novembrī, pašvaldības uzturētās un sakārtotās Pulvera un O.Kalpaka ielas posmi un šogad pabeigtais pievadceļa posms no O.Kalpaka ielas līdz Raiņa ielas pārbrauktuvei, kas vijas cauri ostai un ievērojami uzlabo kravu plūsmu gan uz prāmju, gan graudu terminālu, kā arī citiem ostas termināliem.
Kopējais rekonstruējamo autoceļu garums ir aptuveni 2,7 kilometri. Projekta laikā veikta autoceļa pārbūve no Oskara Kalpaka ielas līdz ostas caurlaidei Brīvostas ielā, kas paredz esošās brauktuves pārbūvi, gājēju ietves un apgaismojuma izbūvi, lietus ūdens savākšanas sistēmas ierīkošanu. Autoceļa posmā, kuram blakus ir dzīvojamo māju rajons, tiks izbūvēta trokšņus slāpējoša siena apmēram 500 metru garumā.
Tāpat veikta ostas iekšējā koplietošanas ceļa pārbūve no ostas caurlaides Brīvostas ielā līdz ostas caurlaidei Atslēdznieku ielā – brauktuves seguma atjaunošana, gājēju ietves un apgaismojuma izbūve, lietus ūdens savākšanas sistēmas ierīkošana, seguma nomaiņa četrām dzelzceļa pārbrauktuvēm.
Atjaunots arī esošās brauktuves segums, izbūvēts apgaismojums un gājēju ietves, ceļa posmā no ostas caurlaides Atslēdznieku ielā līdz Raiņa ielai nomainīts dzelzceļa pārbrauktuves segums.
“Kad tā laika LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš nāca klajā ar ierosinājumu būvēt jaunu pievadceļu uz ostu kravas transportam, daudziem tā likās nerealizējama utopija. Taču vienlaikus bija skaidrs, ka ir jādara viss iespējamais, lai kravas transportu novirzītu prom no dzīvojamajiem mikrorajoniem. Šis pievadceļš ostai pavēra pilnīgi citu aprites ātrumu,” teic Liepājas SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks.
Kā iepriekš norādīja SEZ pārvaldes projekta Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība vadītājs Arnis Mazalis, sakārtojot vienu no galvenajām ostas sauszemes artērijām, ieguvumi ir vairāki: uz ostas termināļiem tagad ved divas satiksmes joslas, radot iespēju atsevišķi atdalīt transporta plūsmu uz graudu termināli un pasažieru termināli. Līdz ar to vairs neveidojas satiksmes sastrēgumi, un autovadītājiem nav jāgaida garās rindās. Tāpat ērtāka un drošāka šeit būs pārvietošanās gājējiem. Projektējot ostas pievadceļa posmu, tika rūpīgi izvērtēta kravu automašīnu kustības intensitāte un ikdienā radītā slodze. Lai jaunais ceļš varētu izturēt lielo slodzi un kalpotu ilgi, tā pamatnē lika atjaunoto autoceļu pamata materiālu, kam virsū klāja cementu un tad vairākās kārtās asfaltu. Projekta Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība kopējās izmaksas, ieskaitot arī sliežu ceļu izbūvi, sasniedz 7 miljonus eiro, no kuriem 4,8 milj. eiro ir ES kohēzijas fonda līdzekļi, bet pārējo summu līdzfinansē Liepājas SEZ pārvalde.