Austrumu maģistrālē, kas ir viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā, būvniecība norit noteiktajos termiņos, par to ceturtdien, 25.novembrī, vizītē pārliecinājās Rīgas domes vadība, vēsta Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.
Maģistrāles posms no Piedrujas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei tiek izbūvēts 2,8 km garumā un novirzīs auto satiksmi no vēsturiskā pilsētas centra, samazinot sastrēgumus. Šonedēļ sākusies otrās kārtas izbūve. Darbus plānots pabeigt 2023.gada būvniecības sezonā.
Austrumu maģistrāles būvniecības objektu apmeklēja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks un Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods, lai aplūkotu paveikto, tiktos ar būvniekiem un pārrunātu darbu pabeigšanas grafiku.
“Tā kā Austrumu maģistrāle kopumā ir viens no vērienīgākajiem infrastruktūras projektiem, kāds Rīgā jebkad īstenots, rūpīgi sekojam līdzi darbu gaitai un sagaidām kvalitatīvu objekta būvniecību. Jaunais apvedceļš ne vien būtiski atvieglos visa labā krasta iedzīvotāju un Rīgā strādājošo ikdienu, bet arī radīs iedzīvotājiem patīkamāku pilsētvidi un samazinās gaisa piesārņojumu, kas Rīgā ir īpaši aktuāls un risināms jautājums. Pašreiz būvniecības darbi norit saskaņā ar plānoto grafiku,” teica Vilnis Ķirsis.
Austrumu maģistrāles pirmā kārta tika īstenota Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projektā un izmaksāja 37,8 miljonus eiro, ietverot Rīgas pašvaldības finansējumu 3,2 miljonus eiro. Būvniecības otrās kārtas izmaksas ir 27,8 miljoni eiro, no kuriem 27,3 miljonus piešķīrusi valsts.
Pirmajā kārtā īstenotā izbūve paredz taisnvirzienā virzīt satiksmi no Braslas ielas uz Gustava Zemgala gatvi, izbūvētas apakšzemes komunikācijas, uzbērumi jaunajai trasei un atbalstsienas, kā arī pārvada balsti. Savukārt nupat sāktajā otrajā kārtā notiks Vietalvas ielas inženierkomunikāciju izbūve, betona žoga bloku demontāža Vestienas ielā, kā arī būtiskas izmaiņas gaidāmas Vietalvas un Piedrujas pieslēgumā. Tuvāko mēnešu laikā, arī ziemas sezonā, tiks izbūvēta sadzīves, ūdensvada un lietusūdens kanalizācija. Pašlaik jau izbūvēti Madonas ielas pārvada balsti un decembra vidū starp balstiem plānots izbūvēt pirmo laidumu. Turpināsies urbpāļu un pārvada balstu būve posmā no Braslas ielas līdz pat Ūnijas ielai. Paralēli tam notiks atbalstsienu konstrukciju būvniecība jaunā pārvada nobrauktuvju posmos.
Projekta izbūvi veic piegādātāju apvienība ACB, Tilts, kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS A.C.B. un tiltu būvniecības sabiedrība SIA Tilts.
Austrumu maģistrāle ļaus autovadītājiem ātri nokļūt Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimēs, neiebraucot vēsturiskajā centrā un kravas transporta pārvadātājiem ceļš uz ostu vairs nebūs jāmēro pa Daugavas krastmalu. Izbūvējot objektu, ir paredzēta infrastruktūra arī gājējiem un velobraucējiem. Tāpat, domājot par nākotnes perspektīvām, Dzelzavas ielas apkārtnē tiks izbūvētas papildu sabiedriskā transporta pieturvietas.