Autoceļu posmos noslaucītas atdalījušās šķembas

0
1068

Ceļu būvniecības uzņēmumi, kas pērn veikuši virsmas apstrādes darbus uz valsts autoceļiem, turpina šķembu slaucīšanu posmos, kur pagājušajā gadā veiktajos darbos ir parādījušies defekti, kā rezultātā šķembas atdalās no seguma, informē VSIA Latvijas Valsts ceļi.

Šķembas pēc nepieciešamības tiks slaucītas arī atkārtoti. Lai samazinātu bojājumu riskus, patlaban posmos, kur ir konstatēti defekti, ieviesti arī ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h. Defekti garantijas ietvaros tiks laboti pavasarī.

Kopš 22.februāra vismaz vienu reizi šķembas ir slaucītas 24 valsts autoceļu posmos:

  • Sloka–Talsi (P128) posmā no Ragaciema līdz Apšuciemam (17,0.–24,5.km);
  • Jūdaži–Nītaure (V85) no tilta pār Sudu līdz pagriezienam uz Lielkājiem (7,4.–11,1.km);
  • Krāslava–Preiļi–Madona (P62) no Mētrienas līdz Madonai (122,2.–141,38.km);
  • Madona–Varakļāni (P84) no Madonas līdz Kujas tiltam (2,18.–13,91.km);
  • Smiltene–Gulbene (P27) no krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz Ūdrupei (6,00.–21,78.km);
  • Valka–Vireši (P23) no Gaujienas līdz Vidzemes šosejai (A2) (40,329–48,107.km);
  • Litene–Alūksne (P43) no Kāršu purva līdz Alūksnei (8.–24,345.km);
  • autoceļa Lucka–Alūksne (V383) divos posmos – no Vidzemes šosejas līdz Jaunlaicenei (0,00.–3,40.km) un no Jaunlaicenes pagasta robežas līdz Gobām (8,00.–17,00.km);
  • Ape (Vidzemes šoseja)–Igaunijas rob. (P19) no Vidzemes šosejas (A2) līdz Apei (0.–1,82.km);
  • Malta–Sloboda (P57) pie Andrupenes (27,12.–28,52.km);
  • Garkalne–Alauksts (P3) posmā no Podkājām līdz Plānupei (11,40.–19,48.km);
  • Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) posma no krustojuma ar vietējo autoceļu Pādes–Tūžas (V65) līdz krustojumam ar autoceļu Sidgundi–Ropaži (V66) (35,98.–42,42.km),
  • Sigulda–Vildoga–Līgatne (V83) posmu no Siguldas līdz pagriezienam uz Ratniekiem (2.1.–7.93.km);
  • Murjāņi–Sēja (V79) no Valmieras šosejas (A3) līdz Sējai (0,3.–7,75.km);
  • Līvāni–Gavartiene–Steķi (V754) no Jaunsilavas līdz Steķiem (3,40.–16,98.km);
  • Vecvārkava–Ančikini–Pieniņi–Kauša (V751) no pagrieziena uz Mazajiem Klaperiem līdz krustojumam ar autoceļu Līvāni-Preiļi (P63) (7,04.–15,53.km);
  • Galēņi–Sīļukalns–Stirnene (V739) no Galēņiem līdz Gribolvai (1,28.–5,53.km);
  • Kandava–Saldus (P109) no pagrieziena uz Miezājiem līdz Remtei (28,61.–36,1.km);
  • Rīgas HES–Jaunjelgava (P85) no autobusa pieturas Pludinātāji līdz Ganu ceļam (32.46.–33,95.km);
  • Druva–Birzgale–Valle (V995) no Priedītēm līdz Birzgalei (2.–4.km);
  • Dundega–Melnsils (V1307) no Dundagas līdz Jaundundagai (0.–2,8.km);
  • Talsi–Dundaga–Mazirbe (P125) no Jaundundagas līdz Šlīterei (36.–48,25.km);
  • Jēkabpils–Dignāja–Ilūkste (V783) no Lašiem neaizbraucot līdz Siliņiem (4,39.–5,18.km);
  • Siliņi–Aknīste–Lietuvas rob. (P74) no krustojuma ar autoceļu Leimaņi–Mežgale–Grāvīši (V790) līdz Aknīstei (13,4.–22,51.km);
  • Ļaudona–Mārciena–Sauleskalns (V876) posmā no Mārcienas pamatskolas līdz Sauleskalnam (8,17.–13,37.km).

Aicinām autobraucējus informēt par visiem gadījumiem, kad uz reģionālajiem autoceļiem ir novēroti defekti virsmas apstrādē vai ir nepieciešama atkārtota šķembu slaucīšana, zvanot uz VSIA Latvijas Valsts ceļi bezmaksas diennakts informatīvo tālruni 80005555.

Par defektiem virsmas apstrādes posmos uz reģionālajiem autoceļiem

Kā jau ziņots, defekti virsmas apstrādes posmos ir radušies pārsvarā bitumena emulsijas nepietiekamas kvalitātes un laika apstākļu dēļ. Atsevišķos pēc virsmu ieklāšanas pasūtītājam iesniegtajos paraugos no būvniecības objektiem tika konstatēta nepietiekama saistvielas un minerālmateriāla (šķembu) adhēzija (bitumena emulsijas un nesaistītā minerālā materiāla saķere). Tas norāda uz iespējamu bitumena emulsijas kvalitātes neatbilstību vai nesaderību ar akmens materiālu. Tomēr būvdarbu nodošanas laikā objektos netika konstatētas patlaban novēroto defektu pazīmes.

Bitumena emulsija maina savas īpašības un dažkārt viena un tā pati emulsija, pārbaudīta dažādos laikos, uzrāda atšķirīgus rezultātus. Lēmums par darba uzsākšanu ir jāpieņem atbilstoši būvdarbu veicēja veiktajām pārbaudēm objektā, kurām seko būvuzraudzība. Virsmas apstrādes tehnoloģijas īpašību dēļ – bitumena emulsija tiek gatavota speciāli katram objektam un nekavējoties piegādāta un ieklāta – pie pasūtītāja paraugs nonāk un tiek pārbaudīts nākamajā dienā. Par rezultātu tiek informēts būvnieks un to izmanto turpmākā darba kvalitātes vadībai.

Tāpat daļa būvdarbu ar virsmas apstrādes tehnoloģiju tika veiktas vēlāk par 15.augustu, kas ir gala termiņš virsmas apstrādes izmantošanai remontdarbu veikšana un to rekomendē aktuālās Ceļu specifikācijas.

Valsts ceļu tīklā bija jārealizē darbi, kuriem finansējums tika piešķirts tikai pagājušā gada aprīļa beigās no līdzekļiem no neparedzētajiem gadījumiem, līdz ar to darbi bija jāpabeidz līdz 2020.gada beigām. Ņemot vērā saspringto laika grafiku un labos laika apstākļus, kas pieturējās arī rudens mēnešos, tika pieņemts lēmums atļaut pielietot šo tehnoloģiju, kamēr vien laika apstākļi ir labvēlīgi. Tas bija apzināts pasūtītāja lēmums un piegādātāja, proti, būvnieka risks. Atbilstoši noslēgtajiem būvdarbu līgumiem par darbu veikšanas riskiem un gala kvalitāti atbildību nes būvdarbu veicēji.

Diemžēl daudzos posmos virsmas apstrāde pēc ieklāšanas dažādu iemeslu dēļ nesaformējās atbilstoši prasībām un pie pirmajiem atkušņiem ir parādījušies defekti. Pavasarī, iestājoties labvēlīgiem laika apstākļiem, būvnieks garantijas ietvaros veiks defektu labojumus. Līdz defektu labošanai būvnieks nodrošinās šķembu slaucīšanu no ceļa. Defektu posmos tiks ierobežots arī maksimālais braukšanas ātrums.