Pabeigta projektēšana Rail Baltica stacijai un saistītajai infrastruktūrai starptautiskajā lidostā Rīga. Saņemts Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas apstiprinājums būvprojektam. Kopumā projekts saņēmis 32 institūciju saskaņojumus un atļauju sākt pirmā Baltijas ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centra būvniecību, vēstīts uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas mājaslapā.
Plānots, ka Rail Baltica līnija nodrošinās ātru dzelzceļa savienojumu starp Baltijas valstu galvaspilsētām katras divas stundas. Apmēram reizi 30 minūtēs t.s. shutlle jeb atspoles vilciens savienos lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 10 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. Rail Baltica līniju paredzēts izmantot arī reģionālajai satiksmei Latvijā.
Rail Baltica stacijas un infrastruktūras projekts lidostā Rīga ietver jaunas, trīs līmeņu, stacijas izbūvi. Pirmajā jeb zemes līmenī izveidota ērta pieejamība stacijas un lidostas kompleksam: jauni piekļuves ceļi, auto un velo stāvvietas, kāpnes, eskalatori un lifti, lai nokļūtu citos stacijas stāvos. Zaļais koridors pasažieriem – platība brīvai pasažieru kustībai gan no lidostas termināļa, gan uz to, kuri lidostā ieradīsies ar automašīnu, sabiedrisko transportu, velosipēdu, kā arī atlidojošiem pasažieriem. Stacijas 2.stāvā – ērtas, plašas un gaišas pasažieru uzgaidāmās telpas, biļešu tirdzniecības automāti un kases, informācijas stendi, bet 3.stāvā būs ātrvilciena un ekspreša (shuttle) no Rīgas centra pietura. Lai būtu ērtāk nokļūt nepieciešamajā stāvā no pasažieru platformām – pieejami vairāki eskalatori un lifti, pa kuriem nokļūt stacijas ēkas divos zemākajos stāvos, lai izmantotu uzgaidāmās zāles vai arī lai dotos uz lidostas termināli. Stacijas apkārtnē – jauni piekļuves ceļi auto un velo kustībai, izveidota auto stāvvieta, velo novietnes, elektroauto uzlādes vietas.
Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā Rīga tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri: šāda estakāde ir unikāla, jo līdz šim Latvijā nekas līdzīgs nav realizēts. Tāpat tiks veidots uzbērums un 113 m garš dzelzceļa pārvads pār K.Ulmaņa gatvi.
Projektu izstrādājis atklātā starptautiskā konkursa uzvarētājs – trīs valstu uzņēmumu apvienība PROSIV, kuru veido Itālijas uzņēmums Sintagma, Slovākijas uzņēmums Prodex un Latvijas uzņēmums Vektors T. Ar šo apvienību 2018.gada martā tika noslēgts pirmais Rail Baltica projektēšanas un autoruzraudzības līgums. Personu apvienībai PROSIV, saskaņā ar līgumu, bija jāizstrādā Rail Baltica stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes starptautiskajā lidostā Rīga būvprojekts, kā arī būs jāveic autoruzraudzība būvdarbu laikā. Līguma kopējā summa ir 4,5 miljoni eiro. Kopējais projektējamās līnijas garums bija 4,4 km.
Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris: „Projektā redzami integrēta starptautiskā un vietējā kompetence. Jāatzīmē arī, ka PROSIV Latvijas koka arhitektūras tradīcijas respektējis, veidojot stacijas fasādi. Šī projekta izbūves rezultātā tiks izveidots moderns un daudzfunkcionāls komplekss, kas būs savienots ar lidostas pasažieru termināļa jauno paplašinājumu. Tiks radīta mobilitāte un ērtības pasažieriem: sliežu ceļi, visas sistēmas un būves pilnībā integrētas esošajā lidostas infrastruktūrā. Turklāt jaunās infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.”
Pašlaik starptautiskā konkursā tiek meklēts būvnieks; notiek konkursa 2.kārtas izvērtēšana, piedalās 8 kandidāti. Paredzēts, ka 2020.gada beigās ar konkursa uzvarētāju tiks noslēgts līgums un 2021.gadā tiks sākti būvdarbi.