Drustos un Mārsnēnos atklāti izbūvētie ceļu posmi

0
885
Foto – Renārs Koris

Piektdien, 10.septembrī, Cēsu novada Mārsnēnos un Smiltenes novada Drustos svinīgi atklāti divi autoceļu posmi, kuriem izbūvēta divkārtu virsma. Pārbūve īstenota par papildu piešķirtajiem līdzekļiem valsts ceļu tīkla sakārtošanai administratīvi teritoriālās reformas (ATR) ietvaros, informē VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC).

“Cēsu novadā šogad ATR programmas ietvaros melnais segums jeb dubultā virsmas apstrāde ieklāta trīs ceļu posmos un vienā posmā Smiltenes novadā. Pēc dubultās virsmas apstrādes ieklāšanas ceļi vairs neputēs, nešķīdīs pavasara šķīdoņa laikā. Cilvēkiem, kas izmanto šo ceļu, dzīve kļūs daudz komfortablāka,” informēja LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis. “Drustu ceļš pēc dubultās virsmas ieklāšanas kļuvis par galveno varoni LVC sociālo tīklu kontos, iedzīvotāji neslēpj lielo prieku par sakārtoto ceļu, tāpēc gandarījums par paveikto ir vēl lielāks,” stāstīja viņš.

Cēsu novadā melno segumu, kas veidots pēc divkārtu virsmas apstrādes tehnoloģijas, ieguvis vietējā autoceļa Liepa–Smiltene (V323) posms no Liepas līdz Lisai (5,03.–20,91.km). Būvdarbu posmā iztīrīti grāvji un teritorija attīrīta no krūmiem, iztīrītas un izbūvētas caurtekas, atjaunotas sabiedriskā transporta pieturvietu platformas.

Būvdarbus veica SIA 8 CBR par līgumcenu 1 903 992 eiro ar PVN, kas finansēti ATR projekta ietvaros.

Arī uz reģionālā autoceļa Rauna (Vidzemes šoseja)–Drusti–Jaunpiebalga (P29) posmā no Raunas līdz Drustiem (0,05.–15,91.km) atjaunots grants segums, sakārtota ūdens atvade un izbūvēta divkārtu virsmas apstrāde. Darbus veica SIA Limbažu ceļi par līgumcenu  1 267 887 eiro ar PVN no līdzekļiem, kas piešķirti saistībā ar ATR.

Foto – Renārs Koris:

ATR ietvaros Cēsu novadā šogad dubultā virsmas apstrāde tika ieklāta divos valsts vietējo autoceļu posmos: Mūrnieki–Līgatne–Augšlīgatne (V283) no 0. līdz 3,44.km, Liepa–Smiltene no 5,03. līdz 20,91 km, bet ar dubulto virsmas apstrādi pārbūvētais reģionālais autoceļš Rauna–Drusti–Jaunpiebalga (P29) posmā no Vidzemes šosejas līdz Drustiem (0.–16.20.km.) atrodas gan Cēsu, gan Smiltenes novadā.

SIA 8 CBR būvdarbu vadītājs Aldis Šaicāns: “60 dienās Mārsnēnu ceļš no grants ceļa ir kļuvis par ceļu ar cieto segumu. Būvdarbu laikā esam paveikuši daudz: iztīrīti ap 32 km grāvju, iztīrīts vai izbūvēts ap 800 metri caurteku, būvdarbos izlietots 60 000 tonnu šķembu un 115 000 m2 platībā ieklāta dubultā virsmas apstrāde.”

SIA Limbažu ceļi valdes loceklis Andis Zaļaiskalns: “Līdz ar ceļa sakārtošanu dzīves kvalitāte apkārtējiem iedzīvotājiem noteikti uzlabosies. Kad sākam darbus, iedzīvotāji parasti ir atsaucīgi, jo saprot, ka rezultāts būs tas, kas tik ilgi ir gaidīts. Drustu ceļš bija no tiem projektiem, kad visu iesaistīto pušu domas sakrita, līdz ar to projekts ir izdevies.”

“Ceļi un to kvalitāte ir aktuāls jautājums ikvienā pašvaldībā. Tas pierādās katru reizi, kad dodamies uz reģioniem, tiekamies ar pašvaldību vadītājiem un iedzīvotājiem. Tāpēc nozīmīgāko ceļu sakārtošana bija viens no priekšnosacījumiem ATR īstenošanai. Kā valsts ceļu tīkla pārvaldītājs mēs, LVC, esam gandarīti par ikvienu iespēju veikt papildu investīcijas valsts ceļu infrastruktūrā. Kā zināms, finansējuma deficīts ceļu remontdarbiem daudzu gadu garumā ir izveidojies liels, un līdz šim mums nebija iespēju ieguldīt mazāk noslogotos reģionālajos un vietējos autoceļos, tāpēc šogad paveiktos darbus iedzīvotāji ir gaidījuši tiešām ilgi,” norādīja Mārtiņš Lazdovskis.

Divkārtu jeb dubulto virsmas apstrādi veic uz reģionālajiem un vietējiem grants seguma autoceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti, lai novērstu putekļošanos, ūdens iekļūšanu ceļa konstrukcijā un nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus. Papildu ieguvums ir mazākas ikdienas uzturēšanas izmaksas, jo autoceļš nav jāgreiderē, un ilgāks ceļa kalpošanas laiks. Turklāt šāds ceļš ir labi izbraucams arī šķīdoņa laikā.


Lasiet vairāk par divkārtu virsmas apstrādes metodi: