Noslēdzies nepilnus 18 miljonus eiro vērtā līguma izpildes termiņš un ekspluatācijā nodošanas process 12 būvprojektu izbūves darbiem Jelgavā – 28.oktobrī ekspluatācijā tika nodota Loka maģistrāle, bet piektdien, 6.novembrī, ekspluatācijā nodoti vēl atlikušie būvobjekti, informē uzņēmuma ReRe Grupa pārtstāvji.
Loka maģistrāles un blakus esošo ielu pārbūve ilga vairāk nekā divus gadus, un tas bija viens no pēdējos gados lielākajiem infrastruktūras izbūves objektiem valstī. Būvniecības darbus veica pilnsabiedrība ReRe Vide-Hydrostatyba.
Rekonstruētā Loka maģistrāle ir mūsdienīga un droša intensīvai satiksmes plūsmai – tajā izbūvēti četri jauni rotācijas apļi, pilnībā atjaunots pārvads pār dzelzceļu, izbūvētas pazemes un virszemes inženiertehniskās komunikācijas, kā arī izveidotas ietves un veloceliņi visas ielas garumā. Turklāt, sakārtotas arī Loka maģistrālei pieguļošās ielas: Strautu ceļš, Bērzu ceļš, Pērnavas iela, Pumpura iela, P.Lejiņa iela, Vecais ceļš un Rubeņu ceļš, kur ieklāts asfalta segums, izbūvētas ietves un sakārtota zaļā zona.
Projekta laikā pārbūvēti lietus ūdens kanalizācijas tīkli, sadzīves kanalizācijas tīkli, ūdensvada tīkli, apgaismojuma tīkli, kā arī optiskie un elektroapgādes tīkli, luksoforu un gāzes apgādes tīkli. Visā maģistrāles garumā veikti teritorijas labiekārtošanas darbi, ietverot nogāžu stiprinājumus, jaunus zālājus, ietves, veloceliņus, autostāvietu izbūves darbus.
“Loka maģistrāles rekonstrukcijā netrūka izaicinājumu. Bija jārisina milzum daudz tehnisku uzdevumu, bieži vienlaikus, jo pārbūvēts tika ne tikai ceļš, bet pilnībā visas komunikācijas. Ikvienā solī bija daudz iesaistīto, neērtības izjuta teju ikviens jelgavnieks. Arī šajā projektā bija jārisina situācijas, ko radīja Covid-19 ierobežojumi, galvenokārt darbaspēka un materiālu piegādes ziņā. Tomēr noslēdzot darbus pie tik liela un sarežģīta objekta, es nešaubīgi varu teikt, ka izšķiroša nozīme ir sadarbībai. Tāpēc saku vislielāko paldies pasūtītājam, projekta autoram, būvuzraugam, projekta vadības komandai un visiem citiem būvniecībā iesaistītajiem. Šajā projektā RERE Vide komanda ir ieguvusi vērtīgu pieredzi un stiprinājusi savu varēšanu tieši infrastruktūras objektos,” darbu noslēgumā saka RERE Grupa valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.
SIA RERE Vide vadītājs Vjačeslavs Voropajevs skaidro pārbūves darbu gaitu: “Maģistrāles pārbūves darbi tika veikti pa posmiem saskaņā ar būvprojektu, tomēr projekta gaitā nācās risināt arī nestandarta situācijas, kas nozīmēja veikt grozījumus līgumā, pārskatot termiņus un izpildāmo darbu daudzumu atbilstoši reālajai situācijai, bet nepalielinot kopējo līguma summu.”
RERE Vide vadītājs uzsver, ka būvniecības laikā būtiska loma bija kvalitātes kontrolei, jo tika novērsta projekta prasībām neatbilstoša asfaltmateriāla iestrāde. Konstatējot vienā posmā asfalta masas neatbilstību, jau ieklātais seguma posms tika nofrēzēts un ieklāta jauna būvprojektam atbilstoša asfalta kārta. Tāpat saspringts periods bija ārkārtas stāvokļa laiks pavasarī, saistībā ar Covid-19 izplatību un noteiktajiem ierobežojumiem. Neskatoties uz to, ka projekta laikā pilnsabiedrības partnera uzņēmumā UAB Hydrostatyba notika restrukturizācija, pilnsabiedrība RERE Vide-Hydrostatyba kā ģenerāluzņēmējs ir spējis īstenot projektu un pildīt līguma saistības. Ģenerāluzņēmējs veiktajiem darbiem nodrošinās septiņu gadu garantiju.
Īstenojot Loka maģistrāles projektu, Jelgavas pilsēta ir ieguvusi modernu, satiksmei drošu auto tranzīta ceļu, kas uzbūvēts plānotā finansējuma apjomā. Turklāt, šodien nododot visus darbs, ir aprēķināts, ka veidojas līguma summas ietaupījums 72648,19 eiro apmērā. Jāatzīmē, ka iepirkuma konkursa rezultātā pilnsabiedrības RERE Vide-Hydrostatyba piedāvātā cena 17 692 909, 06 eiro apmērā bija par 5,3 miljoniem eiro zemāka nekā nākamajam zemākās cenas piedāvājumam.
Jelgavas pilsētas pašvaldība Loka maģistrāli rekonstruē, piesaistot ES finansējumu nacionālās nozīmes centru integrēšanai Eiropas vienotā transporta tīklā (TEN-T).