Uz Vidzemes šosejas (A2) Siguldā (49.9.km) tiek pārbūvēts pārvads pāri dzelzceļam, pilnībā nojaucot veco būvi un izbūvējot jaunu pārvadu. Darbi sākti pērn oktobrī un turpinās bez tehnoloģiskā pārtraukuma, un satiksme abos virzienos tiek organizēta pa jaunizbūvēto 250 metrus garo apbraucamo ceļu, informē VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC).
Patlaban ir demontēta lielākā daļa vecā pārvada – laidumi un sijas, krasta balsti un viens no starpbalstiem, un tuvākajā laikā demontēs otru starpbalstu. Pirms demontēt starpbalstu pamatni, gar dzelzceļu izbūvēs rievsienu, lai tilta būvdarbi neietekmētu dzelzceļa infrastruktūru. Rīgas pusē sākti urbšanas darbi, lai izbūvētu urbpāļus, kas veidos pamatu tilta jaunajam krasta balstam, un tuvākajā laikā urbpāļus krasta balstam izbūvēs arī Siguldas pusē.
Foto – Renārs Koris:
Apbraucamas ceļš var būt īpaši slidens, tāpēc uz tā ir noteikts maksimālā ātruma ierobežojums 30 km/h un izvietota brīdinājuma zīme Slidens ceļš. LVC aicina autovadītājus ievērot noteikto ātruma ierobežojumu un pārvietoties pa apbraucamo ceļu piesardzīgi, īpaši nokrišņu laikā un mainīgos laikapstākļos.
Būvdarbu ietvaros tiks izbūvēts arī apgaismots gājēju un velobraucēju ceļš, kas savienos Noliktavu ielu un Mazās Saules ielas infrastruktūru, būtiski atvieglojot gājēju un velobraucēju nokļūšanu pilsētas daļā otrpus dzelzceļam un uzlabojot mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību uz ceļa.
Vecais Vidzemes šosejas pārvads pār dzelzceļu sadalīja gājēju un velosipēdistu kustību Siguldā divās daļās, kuras līdz šim nav bijušas droši savienotas. Pēc projekta realizācijas abas dzelzceļa puses būs droši un ērti sasniedzamas gan kājāmgājējiem un velobraucējiem, gan cilvēkiem ar invaliditāti un kustību traucējumiem.
Būvdarbus veic SIA Viadukts par līgumcenu 3 121 891,38 eiro ar PVN, kas tiek finansēti no valsts budžeta līdzekļiem, šī līguma ietvaros SIA Viadukts veiks arī deformācijas šuvju atjaunošanu trim pārvadiem uz Jelgavas šosejas (A8). Būvdarbus pabeigs 2022.gada būvdarbu sezonā.