Gaisa satiksmes vadības torņa būvniecību plāno pabeigt līdz 2026. gada beigām

0
105
Publicitātes attēls

Parakstīts līgums starp VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS) un būvkompāniju SIA AIMASA par LGS ēkas pārbūvi ar jauna gaisa satiksmes vadības torņa kompleksa piebūvi lidostā Rīga, informē LGS pārstāvji.

Projekta VAS Latvijas gaisa satiksme esošās ēkas pārbūve ar jauna gaisa satiksmes vadības torņa kompleksa piebūvi celtniecības darbi saskaņā ar noslēgto līgumu ir jāuzsāk līdz 2025. gada 1.janvārim. Paredzams, ka būvnieks nepieciešamo plānošanu, dokumentu sagatavošanu un saskaņošanu, kā arī būvlaukuma iekārtošanu un citus darbus (inženierkomunikāciju iznešana un jaunu inženierkomunikāciju ierīkošana, esošās ēkas atsevišķo daļu lokāla pārbūve u.c.) paredz uzsākt jau šogad. Celtniecību paredzēts pabeigt līdz 2026. gada 31. decembrim.

Esošais 27 metrus augstais LGS gaisa satiksmes vadības tornis ir būvēts 1973. gadā, tam ir pagājušā gadsimta septiņdesmito gadu inženiertehniskie un dizaina risinājumi, un tornim ir aizvien grūtāk nodrošināt lidostas, kas attīstās, vajadzības un mūsdienīgu un inovatīvu tehnoloģiju ieviešanu. Tas lidostas Rīga teritorijā tiks saglabāts kā rezerves tornis.

Savukārt jaunais gaisa satiksmes vadības tornis ir viens no starptautiskās lidostas Rīga veiksmīgas attīstības priekšnosacījumiem, lai arī turpmāk nodrošinātu visdrošāko un rentablāko lidojumu apkalpošanu noslogotākajā Baltijas lidostā. Gaisa satiksmes vadības infrastruktūras modernizācijas projekts nodrošinās saskaņotu lidostas un uzņēmuma infrastruktūras attīstību, civilās un militārās gaisa satiksmes integrāciju, stiprinot civili militāro mobilitāti. Jaunās tehnoloģijas, kas tiks uzstādītas modernizācijas gaitā, ļaus ieviest arī attālinātās gaisa satiksmes vadības sistēmu Remote Control Tower, nodrošinot gaisa kuģu pacelšanās un nosēšanās attālinātu vadību citās Latvijas lidostās. Torņa tehnoloģiskās iespējas ļaus optimizēt ielidošanas un izlidošanas mijiedarbību, kā arī horizontālo un vertikālo trašu izvietojumu, samazinot degvielas patēriņu, izmešu un trokšņa līmeni un iespēju robežās nodrošinot lidojumu nepārtrauktību,

Jaunā gaisa satiksmes vadības torņa augstums būs 49,9 metri, ēkas apbūves laukums 5958 kvadrātmetri, bet iekštelpu kopējā platība – 12 185,8 kvadrātmetri. Tornim būs viens pazemes un deviņi virszemes stāvi.

LGS jaunā GSV torņa projektu izstrādāja piegādātāju apvienība ATCT 2020, kas sastāv no trīs dalībniekiem – arhitektu biroja SIA ARHIS ARHITEKTI, viena no lielākajiem Amerikas Savienoto Valstu arhitektu, inženieru un interjera dizaina kompānijām LEO A DALY un Marcos Costilla Aviation Consulting Group, LLC.