Noslēgusies 40 laidumu konstrukciju sekciju betonēšana satiksmes pārvadā Sarkandaugavā pār dzelzceļa sliežu ceļiem Rīga–Skulte, aģentūru LETA informēja būvfirmas AS LNK Industries pārstāvji.
Pārvada būvniecība norit atbilstoši noteiktajiem termiņiem un to plānots pabeigt nākamā gada vasarā. Būvdarbus veic pilnsabiedrība Personu apvienība OTC.
Pārvads sastāv no deviņām atsevišķām konstrukcijām, kur garākais laidums starp balstiem ir 32,5 metri. Laidumu konstrukciju sekciju betonēšana tika sākta šī gada janvārī, izlietojot kopā 5860 kubikmetrus betona. Pārvada garums bez nobrauktuvēm ir 454,4 metri, savukārt tā brauktuves platība ir 7838 kvadrātmetri. Paralēli tika veikta laidumu sagatavošana hidroizolācijai, asfaltbetona ieklāšana, kā arī betona barjeru un skaņas sienu montāža uz pārvada konstrukcijām.
LNK Industries projektu vadītājs Edgars Vaivods norāda, ka šis ir ne tikai viens no apjomīgākajiem infrastruktūras objektiem, kas patlaban tiek būvēts Rīgā, bet arī viens no sarežģītākajiem. Būvdarbi tiek veikti pār Viestura prospektu, dzelzceļa sliežu ceļu Rīga–Skulte un tramvaja sliežu ceļiem blakus dzelzceļam.
Lai atbrīvotu vietu pārvada konstrukcijām, pārbūvēti 110 kilovoltu (kV) augstsprieguma tīkli un vidēja spiediena gāzes vads Tvaika ielā, kā arī 10 kV elektrotīkli un tramvaja, dzelzceļa kontakttīkli, tāpat arī lietus ūdens kanalizācija un elektronisko sakaru tīkli.
“Skultes pārvada būvniecība norit blakus unikālam dzelzceļa un tramvaja sliežu krustojumam, kur pielietojot inženiertehniskus risinājumus, vilcienu un tramvaju kustības nodrošināšana norit bez traucējumiem,” pauž Vaivods.
Projekta realizācijā tiks izbūvēti un sakārtoti visi jaunajai trasei pieguļošie Sarkandaugavas krustojumi un pievedceļi. Patlaban Viestura prospektā, Tvaika un Sliežu ielās jau tiek veikti inženierkomunikāciju, ceļu un atbalstsienas izbūves darbi. Sākta piegulošo ēku logu nomaiņa, kā arī Tvaika un Sliežu ielas savienojuma un stāvlaukuma izbūve.
Drīzumā Tvaika ielā un Viestura prospektā tiks sākta apgaismojuma uzstādīšana, bet Viestura prospektā posmā līdz dzelzceļa stacijai Mangaļi tiks izbūvēts apvienotais gājēju un veloceļš.
Nepilnu kilometru garais satiksmes pārvads pār dzelzceļa sliežu ceļiem Rīga–Skulte būtiski uzlabos pārvietošanās iespējas Sarkandaugavas iedzīvotājiem, nodrošinot sastrēgumu samazināšanos maģistrālajās ielās, kā arī kravas tranzīta novirzīšanu no vietējām ielām, kā rezultātā būtiski samazināsies satiksmes negadījumu konfliktpunktu skaits.
Satiksmes pārvada Rīga–Skulte izbūvi Sarkandaugavā pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma veic pilnsabiedrība Personu apvienība OTC, kurā ir apvienojušies trīs būvnieki – SIA Binders, LNK Industries un SIA Latvijas tilti.
Pārvada pār dzelzceļa sliežu ceļiem Rīga–Skulte kopējās būvniecības izmaksas ir 45,4 miljoni eiro. No tām 27,15 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums, viens miljons eiro Latvijas valsts budžeta dotācija, un pārējais Rīgas pašvaldības finansējums.