Turpinot uzņēmuma Rīgas satiksme jaunās apakšstacijas būvniecību Mežaparkā, tās pamatos iemūrēta laika kapsula, informē Rīgas pašvaldībā.
Elektrotransporta vilces apakšstacijas ir svarīgi infrastruktūras objekti. Tajās tiek veikta elektrības pārveidošana, sadale un nogādāšana gaisvados. Jaunā apakšstacija tiks aprīkota ar tehnoloģijām, kas ļaus dispečeriem strādāt operatīvāk, sekojot līdzi apakšstacijas darbam tiešsaistē, kā arī būs drošāka ekspluatācijā.
1950. gadā Tramvaju un trolejbusu trestā tika uzbūvēta pārvietojamā apakšstacija. Tās elektriskās shēmas izstrādāja elektromontieris Voldemārs Vārna. Apakšstacija tika uzmontēta uz tramvaja vagona ratiņiem, lai nodrošinātu iespēju veikt uzņēmuma vilces apakšstaciju modernizāciju bez darbības pārtraukuma, piemēram, aizvietojot vecos taisngriežus ar jaunākiem. Šī pārvietojamā apakšstacija uz laiku pārņēma atslēgto apakšstaciju funkcijas, nodrošinot nepārtrauktu tramvaju kustību.
60.-tajos gados pārvietojamā apakšstacija atradās tramvaja maršruta galapunktā Juglā, pēc rekonstrukcijas 1980. gadā – pie II Meža kapiem Čiekurkalnā, bet 1995. gadā pēc nelielas modernizācijas tika pārvietota uz 11. tramvaja maršruta galapunktu Mežaparkā.
No 35 Rīgas satiksmes vilces apakšstacijām patlaban ir atjaunotas 11, bet darbi vēl turpinās trīs apakšstacijās, savukārt vēl 21 gaida savu atjaunošanu.