Konkursā par dzelzceļa projekta Rail Baltica stacijas starptautiskajā lidostā Rīga un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Sūdzību iesniegusi personu apvienība L4 Egis.

Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.

Jau ziņots, ka konkursā par dzelzceļa projekta Rail Baltica stacijas starptautiskajā lidostā Rīga un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību uzvarēja Latvijas kompānijas SIA Forma 2 un Spānijas kompānijas Prointec S.A.U. apvienība.

Apvienība iesniegusi, Rail Baltica projekta ieviesēju Latvijā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas prāt, saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu. Līguma kopējā cena būs 5,850 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Inženiertehnisko darbu uzraudzība būs jānodrošina stacijas ēkas, pievadceļu, estakādes un jaunas dzelzceļa līnijas izbūves un garantijas laikā.

EDzL valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris aģentūrai LETA uzsvēra, ka konkursā piedalījušies Eiropas un Latvijas būvuzraudzības eksperti, un saņemtie pieteikumi ļāvuši izvēlēties labāko un saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. “Projekts ir sarežģīts, tāpēc īpaši nozīmīga ir būvdarbu kvalitātes uzraudzība atbilstoši visām drošības, ekspluatācijas un vides pieejamības prasībām,” sacīja Vingris.

Starptautiskajā lidostā Rīga tiks izveidots pasažieru apkalpošanas komplekss, kas tiks savienots ar lidostas infrastruktūru un piedāvās jaunas mobilitātes iespējas un ērtības pasažieriem. Līguma izpildes laiks ir desmit gadi kopš līguma noslēgšanas, ietverot pakalpojumu sniegšanu piecus gadus būvdarbu līguma garantijas periodā. Projekts tiek īstenots piecās kārtās, un apmaksa par veikto darbu notiks atbilstoši noteiktajām darbu īstenošanas kārtām.

EDzL atklātu konkursu par Rail Baltica stacijas starptautiskajā lidostā Rīga un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību izsludināja šogad jūlijā. Kandidātam pēdējo septiņu gadu laikā bija jābūt uzkrātai profesionālai pieredzei: veikta būvuzraudzība dzelzceļa, tiltu un estakāžu būvniecībai, kā arī vismaz 16 000 kvadrātmetru lielu sabiedrisko ēku izbūvei. Konkursanta vidējam neto apgrozījumam attiecīgajā jomā pēdējo trīs gadu laikā bija jābūt vismaz trīs miljoni eiro, kā arī pozitīvam pašu kapitālam 2019.gadā.

Septembra sākumā konkursam savus piedāvājumus iesniedza četri pretendenti. Konkursanti bija izveidojuši apvienības, kas pārstāvēja piecu valstu – Vācijas, Francijas, Latvijas, Grieķijas un Spānijas – būvuzraudzības profesionāļus.

Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.