Iesniegta sūdzība SIA Eiropas dzelzceļa līnijas iepirkumā par dzelzceļa projekta Rail Baltica Salaspils intermodālā kravu termināļa būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.
Sūdzību iesniedzis Somijas uzņēmums Sweco Infra & Rail. Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.
Eiropas dzelzceļa līnijas pārstāvji pērn novembrī minēja, ka, izvērtējot Salaspils TEN-T intermodālā kravu termināļa būvprojekta izstrādei un autoruzraudzībai slēgtā konkursa pirmajā kārtā iesniegtos sešus piedāvājumus, dalībai otrajā, noslēdzošajā, kārtā nominēti trīs kandidāti. Otrās kārtas dalībniekiem bija jāiesniedz finanšu un darbu realizācijas piedāvājums.
Konkursa organizētājs plānoja noslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju 2022.gada otrajā ceturksnī.
Pēc Eiropas dzelzceļa līnijas pārstāvju iepriekš vēstītā, nominētie kandidāti pārstāv septiņas valstis – Latviju, Vāciju, Franciju, Itāliju, Somiju, Poliju un Lietuvu. Dalībnieki izveidojuši uzņēmumu apvienības, lai konkurētu kā vietējās un ārvalstu pieredzes apvienojums.
Uz iepirkuma konkursa otro kārtu tik nominēta pilnsabiedrība Egis Rail, kurā ir Vācijas DB Engineering & Consulting Gmbh un Francijas Egis Rail, personu apvienība SIA BRD projekts, Srl Sintagma, kurā ir Latvijas SIA BRD projekts un Itālijas Sintagma S.r.l., kā arī pilnsabiedrība Sweco Infra & Rail, kurā ir Latvijas SIA Witteveen+Bos Latvia, Polijas Sweco consulting Z O.O., Somijas Sweco Infra & Rail un Lietuvas Sweco Lietuva.
Konkursā tika aicināti piedalīties projektētāji, kuriem pēdējo septiņu gadu laikā bijusi profesionāla pieredze, kas saistīta ar intermodālā kravu pārkraušanas termināļa projektēšanu, ieskaitot 1435 milimetru dzelzceļa sliežu ceļus ar iespēju vienlaikus apkalpot vairākus kravas vilcienus. Tāpat tika prasīta pieredze konteineru uzglabāšanas laukuma projektēšanā, 1520 milimetru dzelzceļa kravas stacijas projektēšanā ar noteiktu skaitu pieņemšanas–nosūtīšanas sliežu ceļu, dzelzceļa sliežu ceļu projektēšanā, kas paredzēta autotransporta pārvadājumu nodrošināšanai, kā arī autoceļu projektēšanā.
Līguma izpildes laiks noteikts 27 kalendāra mēneši no līguma spēkā stāšanās dienas, savukārt autoruzraudzības termiņš – līdz būvju pieņemšanai ekspluatācijā.
Salaspils TEN-T terminālī, kas sasaistīs 1520 milimetru dzelzceļu un Rail Baltica pamatlīnijas 1435 milimetru dzelzceļu, tiks nodrošināta kravu pieņemšana, nosūtīšana, kā arī to loģistika. Galvenie pakalpojumi, ko nodrošinās šis terminālis, būs kravas operācijas ar konteineriem, autotransporta pārvadājumi pa dzelzceļu, noliktavas un atvērtā tipa glabāšanas laukumi.
Eiropas dzelzceļa līnijas ir Rail Baltica ieviesējs Latvijā. Uzņēmums realizē Latvijā Rail Baltica projektu atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp INEA (Innovation and Networks Executive Agency), kas ir Eiropas Savienības (ES) infrastruktūras savienošanas instrumenta izpildaģentūra, un AS RB Rail, kas izveidots, lai koordinētu Rail Baltica projekta īstenošanu.
Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.