Lai iepazīstinātu sabiedrību ar tā dēvēto Dzelzavas ielas metrobusa projektu un priekšizpētē izstrādātajiem risinājumiem, otrdien, 22.martā, plkst.17 notiks informatīvs tiešsaistes pasākums, ziņo Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.
Pasākums norisināsies video konferences formātā MS Teams vidē un tiks straumēts arī Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta tīmekļvietnē www.rdpad.lv un sociālā tīkla Facebook kontā. Lai būtu iespēja uzdot jautājumus un piedalīties diskusijā MS Teams vidē, pasākuma dalībnieki aicināti reģistrēties līdz 21.martam, aizpildot anketu.
Projekts līdz 2026.gadam paredz neatkarīgas sabiedriskā transporta jeb Metrobusa līnijas izbūvi Dzelzavas ielas posmā no J.Zemitāna tilta līdz Juglas ielai, paralēli visā maršrutā izbūvējot arī gājēju un velo infrastruktūru. Metrobusa līnija ir daļa no sabiedriskā transporta maršruta Centrs–Dreiliņi virziena, kas veicinās kvalitatīvu sabiedriskā transporta sasaisti starp piepilsētas elektrisko dzelzceļu reģionālās nozīmes pārsēšanās mezglu Zemitāni, Purvciema un Dreiliņu apkaimēm, tāda veidā nostiprinot dzelzceļu kā sabiedriskā transporta tīkla mugurkaulu.
Tāpat tiek plānots visā ielas garumā sakārtot ietves un krustojumus, izbūvēt kvalitatīvus veloceļus un vairākas jaunas gājēju pārejas – kā arī izbūvēt trūkstošo Dzelzavas ielas posmu.
Šis projekts ieviesīs augstas kvalitātes sabiedrisko transportu Purvciemā kā apkaimē ar lielāko iedzīvotāju skaitu Rīgā un nodrošinās ātru un ērtu sabiedriskā transporta savienojumu uz strauji augošo Dreiliņu apkaimi un teritoriju ap Juglas ielu. Savukārt Zemitānu stacijā iecerēts, ka pasažieri varēs ērti pārsēsties uz jaunajiem, bieži kursējošajiem elektrovilcieniem un īsā laikā nokļūt Pārdaugavā, tostarp pat Bolderājā.
Projekts ir daļa no Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas, kuras mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju, tajā skaitā pasažieru autotransporta lietotāju novirzīšanu uz sabiedrisko, sliežu un velotransportu, tādējādi sekmējot transporta negatīvās ietekmes uz vidi samazinājumu.
Metrobuss ir no autosatiksmes atdalīta, neatkarīga autobusu vai trolejbusu līnija, to mēdz dēvēt arī par ātrgaitas autobusu vai trolejbusu. Tā mērķis ir nodrošināt ātrgaitas tramvajam pielīdzināmu pakalpojumu par ievērojami zemākām ieviešanas izmaksām.
Metrobusu” līnijas mēdz veidot, paredzot iespēju tramvaja izbūvei nākotnē, pieaugot pasažieru skaitam. Arī šajā gadījumā tiks nodrošināta iespēja perspektīvā pielāgot izbūvēto infrastruktūru tramvaja satiksmei, ja tas kļūs nepieciešams.