Dzelzceļa projekta Rail Baltica ieviesēji otrdien, 11.janvārī, plkst.11 informēs par būvniecību Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā, aģentūru LETA informēja būvnieka BeReRix pārstāvji.
Pasākums notiks pie ieejas Rīgas Starptautiskajā autoostā, Prāgas ielā 1.
Tikšanās laikā projektā iesaistītās puses prezentēs plānotās izmaiņas Rīgas Starptautiskajā autoostā un ilgtermiņa ietekmi uz pilsētvidi, kā arī svinīgi atklās Rail Baltica projekta jauno būvlaukumu.
BeReRix pārstāvji norāda, ka, īstenojot Rail Baltica projektu, Rīgā tiks savienotas divas pilsētas daļas – Vecrīga un Maskavas forštate. Turklāt Rīgas Starptautiskās autoostas teritorija tiks modernizēta un pilsētā uzlabosies pieejamība sabiedriskajam transportam.
Būvniecības darbu laikā Rīgas Starptautiskā autoosta nodrošinās nepārtrauktu darbību.
Pasākumā piedalīsies projekta īstenotāja Latvijā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, Eiropas dzelzceļa līnijas Projektu ieviešanas departamenta direktors Einārs Jaunzems, būvsabiedrības BeReRix uzraudzības padomes pārstāvis Guntis Āboltiņš-Āboliņš, BeReRix iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde, AS Rīgas starptautiskā autoosta valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, kā arī Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone un Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.