Kā ziņo Ārtelpas un mobilitātes departamentā, atklātā konkursā Transporta būvju ikdienas uzturēšana no 2024. gada līdz 2029. gadam, Rīgā izraudzīti nākamo piecu gadu Rīgas ielu ikdienas uzturēšanas darbu veicēji.
Iepirkuma procedūrā uzturēšanas pakalpojums tika sadalīts četrās daļās, par katru no tām noslēdzot atsevišķu iepirkuma līgumu. Līgumslēgšanas tiesības katrā daļā piešķirtas pretendentam, kas atbilda kvalifikācijas prasībām un piedāvāja saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu. Saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu nosaka, ņemot vērā zemāko vērtēto cenu.
Konkursa pirmajā daļā Transporta būvju uzturēšana Daugavas kreisajā krastā, Rīgā līgums noslēgts ar piegādātāju apvienība Roadeks un LAU, kas sastāv no SIA ROADEKS un VAS Latvijas autoceļu uzturētājs. Noslēgtā līguma kopējā summa ir 115,3 miljoni eiro (t.sk. PVN).
Konkursa otrajā daļā Transporta būvju uzturēšana Daugavas labajā krastā (Centra rajonā un Latgales priekšpilsētā), Rīgā līgums noslēgts ar personu apvienība, ko veido SIA Eco Baltia vide un SIA CBF “Ļ-KO”. Noslēgtā līguma kopējā summa ir 93,7 miljoni eiro (t.sk. PVN).
Konkursa trešajā daļā Transporta būvju uzturēšana Daugavas labajā krastā (Ziemeļu rajonā un Vidzemes priekšpilsētā), Rīgā līgums noslēgts ar SIA Vizii Urban. Noslēgtā līguma kopējā summa ir 84,4 miljoni eiro (t.sk. PVN).
Šobrīd vēl turpinās konkursa ceturtās daļas Tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu uzturēšana Rīgā vērtēšana.
Minētās līgumu summas attiecas uz visu līguma izpildes periodu, kas ir pieci gadi. Līguma summas ir maksimālais izmaksu apjoms, kas var tikt sasniegts, bet darbu veicējiem samaksa tiek veikta par padarīto darbu apjomu.
Līdz šā gada 1. oktobrim uzturēšanas darbus turpinās veikt pilnsabiedrība Daugavas labā krasta izturētājs un Daugavas kreisā krasta uzturētājs. No 1. oktobra uzturēšanas darbus Rīgā sāks veikt konkursā izraudzītie uzvarētāji.
Iepriekš jau ziņots, ka šī gada aprīlī tika izsludināts atklāts konkurss Transporta būvju ikdienas uzturēšana no 2024. gada līdz 2029. gadam, Rīgā. Iepirkuma procedūrā uzturēšanas pakalpojums tika sadalīts četrās daļās, ņemot vērā teritoriālo kritēriju un darbu apjomu jeb vērtības kritēriju, kā arī tiltu uzturēšana tika paredzēta atsevišķā daļā. Tāpat, salīdzinājumā ar iepriekšējo uzturēšanas iepirkuma konkursu, šajā tika ieviestas vairākas būtiskas izmaiņas ar mērķi paplašināt konkurenci un piesaistītu vairāk kvalitatīvu pakalpojumu sniedzēju.
Atbilstoši Publisko iepirkumu likumam, iepirkuma līgumu slēdz uz laiku, ne ilgāku par pieciem gadiem. Ar visiem izraudzītajiem pretendentiem līgumi noslēgti uz pieciem gadiem, ņemot vērā, ka iepirkuma priekšmets ir ļoti apjomīgs (gan darba, gan cenas ziņā). Šāds līguma slēgšanas periods izvēlēts, racionāli vērtējot gan darba un laika plānošanu piegādātāja pusē, gan no pašvaldības resursa viedokļa.