VSIA Latvijas valsts ceļi (LVC) iepirkumu par valsts autoceļu ikdienas uzturēšanu piecu gadu periodam no 2022.gada 1.maija varētu izsludināt šogad februārī, piektdien tikšanās laikā ar potenciālajiem piegādātājiem vēstīja LVC pārstāvji.
Pašlaik plānots, ka pieteikumus varēs iesniegt līdz aprīļa pēdējai nedēļai, bet pieteikumu izvērtēšana notiks no maija līdz augustam. Savukārt konkursa uzvarētāju paziņošana un līgumu slēgšana provizoriski paredzēta augustā, septembrī.
Tāpat LVC pārstāvji pauda, ņemot vērā, ka darbus finansē no valsts budžeta līdzekļiem, kas tiek apstiprināts katru kalendāro gadu, kopējā līgumcena var mainīties atbilstoši ikgadējam budžetam. Vienlaikus līgumcena nevarēs pārsniegt 50% palielinājumu un 20% samazinājumu no nolīgtās līgumcenas.
Iepirkumu paredzēt sadalīts 19 dažādās daļās – Pierīga ar kopējo ceļu garumu 1023 kilometri, Daugavpils – 844 kilometri, Liepāja – 920 kilometru, Ogre – 741 kilometrs, Cēsis – 1060 kilometru, Madona un Gulbene – 1582 kilometri, Smiltens un Alūksne – 1390 kilometru, Limbaži – 808 kilometri, Valmiera – 790 kilometru, Aizkraukle – 772 kilometri, Jēkabpils – 835 kilometri.
Tāpat iepirkums tiks izsludināts daļās Balvi un Ludza ar kopējo ceļu garumu 1452 kilometri, Preiļi un Dagda – 1462 kilometri, Rēzekne – 852 kilometri, Talsi un Ventspils – 1615 kilometri, Kuldīga un Saldus – 1322 kilometri, Tukums un Dobele – 1427 kilometri, Bauska – 697 kilometri un Jelgava – 571 kilometrs.
Jau ziņots, ka Saeimas lēmums paredz no 2022.gada 1.maija atvērt autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgu Latvijā.
Lai izraudzītos valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veicēju atbilstoši normatīviem par publiskajiem iepirkumiem, LVC ir tiesīgi no 2021.gada 1.janvāra sākt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu publiskos iepirkumus.
Pašreizējais valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veicējs – VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) – šos darbus atbilstoši deleģēšanas līgumam veiks līdz 2022.gada 30.aprīlim, kā arī pēc tam gadījumos, ja objektīvu iemeslu dēļ attiecīgajā reģionā jeb teritorijā nevarēs nodrošināt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus atbilstoši normatīviem par publiskajiem iepirkumiem. Valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu LAU deleģēs uz laiku, kas nav īsāks par deviņiem mēnešiem, bet nepārsniedz trīs gadu periodu, lai nodrošinātu LAU ar iespēju plānot resursus un mobilizāciju, kā arī kvalitatīvu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu.
Satiksmes ministrija paredzēja, ka tirgus dalībnieki konkurences apstākļos var nodrošināt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanu izmaksu efektīvākā veidā, kas radītu izmaksu samazinājumu no 0,43375 miljoniem eiro pirmajā gadā līdz 2,035 miljoniem eiro otrajā un trešajā gadā. Potenciālos valsts autoceļu uzturēšanā ietaupītos līdzekļus plānots novirzīt papildu autoceļu uzturēšanas darbu veikšanai vai autoceļu remontdarbiem.