Izsludināts iepirkums dzelzceļa pasažieru platformu modernizācijai

0
470
Dzelzceļa stacija "Zemitāni". Publicitātes attēls

Va/s Latvijas dzelzceļš (LDz) ir izsludinājis iepirkumu par 48 staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību, lai jau tuvāko gadu laikā nodrošinātu iedzīvotājiem modernu, drošu un ērtu dzelzceļa infrastruktūru, kas būs pielāgota arī jaunajiem pasažieru vilcieniem, aģentūru LETA informēja LDz.

Īstenojot projektu, LDz pirmo reizi Latvijas dzelzceļa vēsturē izbūvēs pasažieru infrastruktūru, balstoties uz vienotām vizuālām vadlīnijām.

Projekta rezultātā tiks pilnībā modernizēta pasažieru infrastruktūra elektrificētajās dzelzceļa līnijās Rīga–Tukums II, Rīga–Skulte, Rīga–Krustpils un Rīga–Jelgava. Projekta gaitā tiks izbūvētas arī jaunas pasažieru stacijas pie Silikātu ielas un Slokas ielas (līnijā Torņakalns–Bolderāja), Dauderi (līnijā Zemitāni–Skulte) un netālu no tirdzniecības centra Alfa (līnijā Rīga–Cēsis).

“Dzelzceļš kā pārvietošanās veids Latvijā kļūst arvien populārāks, tāpēc ir svarīgi radīt ikvienam pasažierim pieejamu, ērtu un drošu infrastruktūru, kas mudinātu pārsēsties no citiem transporta veidiem uz vilcienu. Esmu pārliecināts, ka šo 48 staciju un pieturas punktu modernizācija un izbūve būs būtisks solis ceļā uz dzelzceļa kā satiksmes mugurkaula lomu Latvijā,” skaidroja LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

LDz projekta izstrādes laikā cieši sadarbojās ar Satiksmes ministriju, AS Pasažieru vilciens un Autotransporta direkciju. Tāpat tika iesaistīti arī sociālie partneri, pilsētvides un transporta nozares eksperti, lai pārrunātu to, kā infrastruktūru veidot pieejamu un ērti izmantojamu ikvienam iedzīvotājam, tostarp personām ar kustību traucējumiem.

Katrā stacijā un pieturas punktā tiks izbūvētas paaugstinātas platformas, modernas un funkcionālas nojumes, soliņi un velonovietnes, taktilās joslas un taktilās vadulas, apziņošanas un videonovērošanas sistēma, tiks izvietotas vienota standarta informatīvās norādes, kā arī pieejas platformām cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Vienlaikus projektā paredzēta atsevišķu pieturas punktu pārnešana uz iedzīvotājiem ērtāku atrašanās vietu, kā arī atsevišķu sliežu ceļu pārbūve.

“LDz mērķis ir kļūt par modernu un labi pārvaldītu uzņēmumu, un arī pasažieru infrastruktūrai ir jākļūst mūsdienīgai un atbilstošai klientu vajadzībām. Jau tuvāko gadu laikā sāks kursēt jaunie Pasažieru vilciena elektrovilcieni, un arī dzelzceļa infrastruktūrai ir jābūt atbilstošai šiem vilcieniem,” uzsvēra Kleinbergs.

Ņemot vērā projekta apjomu, iepirkums ir sadalīts sešās daļās – Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā “Rīga–Jelgava”, Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā “Rīga–Tukums II”, Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā “Rīga–Krustpils”, Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā “Zemitāni–Skulte”, posmā Zemitāni–Vecāķi, Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā “Zemitāni–Skulte”, posmā Kalngale–Skulte un Vienotās informatīvās apziņošanas un videonovērošanas sistēmu ieviešana.

Pretendenti iepirkumā var iesniegt piedāvājumus par katru iepirkuma daļu atsevišķi, kā arī ir iespēja vienam pretendentam iesniegt piedāvājumu par vienu vai vairākām iepirkuma daļām.

Latvijas dzelzceļš ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna Latvijas dzelzceļš valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, LDZ Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums LDZ infrastruktūra, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums LDZ ritošā sastāva serviss, apsardzes uzņēmums LDZ apsardze, kā arī loģistikas uzņēmums LDZ loģistika.