Izsludināts konkurss par “Rail Baltica” pieturvietu būvprojektu

0
700

Dzelzceļa projektā Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā, uzņēmums Eiropas dzelzceļa līnijas izsludinājis iepirkumu, lai izvēlētos uzņēmumu, kas nodrošinās 17 Latvijas reģionālo pieturvietu jeb mobilitātes punktu ēku un pasažieru infrastruktūras projektēšanu un veiks autoruzraudzību, tajā skaitā, veicot visus projektēšanai nepieciešamos priekšdarbus, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Uz Rail Baltica pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbu ietvaros plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti – Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā – un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie Paula Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa. Papildus vairāku reģionālo mobilitātes punktu iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.

Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos jeb multimodālās vietās satiksies dažādi transporta veidi – valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki, kā arī tiks attīstīti dažādi pakalpojumi.

Eiropas dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris uzsver, ka Rail Baltica reģionālā mobilitāte ievērojami uzlabos gan pārvietošanās ātrumu, gan sadzīves iespējas. 17 reģionālas pieturvietas, kas ļaus attīstīt jaunus mobilitātes punktus ar integrētu servisu, tiks veidoti kā pakalpojumu centri iedzīvotājiem un kalpos 40 kilometru rādiusā ap tiem. 

“Nākamo divu gadu uzdevums – kopā ar pašvaldībām paredzēt visas attīstības vajadzības un sadarbībā ar Autotransporta direkciju nodrošināt šo vajadzību iespējošanu un integrēšanu kopējos reģionālās satiksmes attīstības plānos. Tāpēc īpaši svarīga ir sadarbība projektēšanas laikā, lai pasažieru apkalpošanā un dzīves telpas attīstībā ap mobilitātes punktiem rastos jauni pakalpojumi un būtu ērtāka satiksme iedzīvotājiem ilgtermiņā. Kopējais mērķis – nodrošināt uz iedzīvotāju vajadzībām balstītu apkaimes attīstību ap katru no mobilitātes punktiem,” aģentūrai LETA uzsvēra Vingris.

Konkurss norisināsies vienā kārtā. Pretendentiem piedāvājumi jāiesniedz līdz 17.decembrim. Līguma izpildes laiks būvprojektēšanas pakalpojumiem – būs 19 mēneši jeb līdz 2023.gada beigām. Savukārt autoruzraudzības pakalpojumiem līguma izpildes laiks būs līdz attiecīgo būvju pieņemšanai ekspluatācijā.

Konkursā var piedalīties fiziskas vai juridiskas personas, vai šādu personu apvienība, kas tirgū piedāvā veikt būvprojektēšanas pakalpojumus. Iepirkuma kritēriju vidu ir arī prasība, ka pretendenta vidējam gada finanšu apgrozījumam iepriekšējos trīs finanšu gados ir jābūt vismaz 2 miljoni eiro.

Tāpat pretendentam iepriekšējo septiņu gadu laikā kā būvprojekta izstrādātājam ir jābūt pieredzei vismaz viens dzelzceļa pasažieru stacijas infrastruktūras būvprojekta izstrādē, vismaz trīs publisku ēku jaunbūvju būvprojektu izstrādē, vismaz viena pabeigta un funkcionāla pasažieru transporta infrastruktūras objekta būvprojekta izstrādē vai vismaz viena tilta vai pārvada būvprojekta izstrādē.

Mēneša beigās, 29.oktobrī plkst.10 paredzēta ieinteresēto piegādātāju sanāksme ar mērķi konsolidēti informēt ieinteresētos piegādātājus par iepirkuma būtību, kā arī iespēju robežās sniegt atbildes uz ieinteresēto piegādātāju jautājumiem.

Kā ziņots, Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.