Dzelzceļa projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas izsludinājis konkursu būvprojektu izstrādei un autoruzraudzībai infrastruktūras apkopes punktiem Skultē un Iecavā, aģentūru LETA informēja Eiropas dzelzceļa līniju pārstāve Rita Voronkova.

Viņa skaidroja, ka infrastruktūras apkopes punkti nodrošinās Rail Baltica dzelzceļa līnijas uzturēšanu un attīstību Latvijā. Skultes infrastruktūras apkopes punkta teritorija plānota aptuveni 16 hektāru platībā, bet Iecavas – aptuveni 16,5 hektāru platībā.

Provizoriskā līguma cena ir noteikta 1,1 miljona eiro apmērā.

Eiropas dzelzceļa līniju valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norādīja, ka efektīvu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa darbību nodrošinās tās kvalitatīva uzturēšana un attīstīšana. 

Viņš skaidroja, ka šoruden sākas Rail Baltica līnijas izbūve, tāpēc paralēli tiks sākta arī apkopes punktu veidošana Latvijā, kam paredzētas darbības funkcijas jau būvniecības laikā.

“Skultes un Iecavas infrastruktūras apkopes punktu pamatfunkcija būs nodrošināt Rail Baltica infrastruktūras – sliežu ceļu, kontakttīklu, signalizācijas sistēmu uzturēšanu. Tajos bāzēsies un tiks apkalpota specializētā tehnika, uzglabāti nepieciešamie materiāli un nodrošināta to piegāde kā pa 1435 milimetru, tā arī pa 1520 milimetru platuma dzelzceļiem. Rail Baltica izbūves laikā posmā Igaunijas robeža–Rīga un Rīga–Lietuvas robeža apkopes punkti Skultē un Iecavā ļaus nodrošināt būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamās apstrādes,” pauda Vingris. 

Konkurss būvprojektu izstrādei un autoruzraudzībai Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktiem Skultē un Iecavā norisināsies divos posmos. Pirmajā posmā notiks kandidātu atlase, otrajā – kandidātu piedāvājumu iesniegšana un vērtēšana, iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršana.

Konkursā var piedalīties fiziskas vai juridiskas personas, vai šādu personu apvienība, kas tirgū piedāvā veikt būvprojektēšanas pakalpojumus, un kuras ir reģistrētas Būvkomersantu reģistrā vai attiecīgajā profesionālās darbības reģistrācijas iestādē ārvalstīs. 

Piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir 16.oktobris. 

Līguma izpildes laiks ir 20 kalendāra mēneši no līguma spēkā stāšanās dienas ar iespēju pagarināt līguma izpildes laiku. Autoruzraudzības termiņš ir līdz būvju pieņemšanai ekspluatācijā. 

Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Pievienot komentāru