Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas – 17.decembrī izsludinājis starptautisku konkursu Rail Baltica pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem, informē Satiksmes ministrija.
Konkurss norisināsies divās kārtās. Pirmajai, kvalifikācijas kārtai pretendentiem jāpiesakās līdz 2022.gada 28.februārim. Otro kārtu plānots izsludināt 2022.gada aprīlī. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots noslēgt 2022.gada nogalē. Līgums tiks noslēgts atbilstoši FIDIC Baltās grāmatas nosacījumiem.
Būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu “Rail Baltica” pamattrases būvdarbi Latvijā. Tādējādi tiks izveidota būvdarbu un to uzraudzības komanda, lai nodrošinātu savlaicīgu būvdarbu veikšanu Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām un sekmīgi uzsāktu pamattrases būvdarbus 2023.gada pirmajā pusē. Kandidātam jābūt ar ilggadēju pieredzi dzelzceļu un citas inženierinfrastruktūras būvuzraudzībā.
Vairāk par konkursu: https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/66632
Lai informētu ieinteresētos piegādātājus un atbildētu uz jautājumiem par iepirkumu, Eiropas Dzelzceļa līnijas 2022.gada 19.janvārī plkst.15 tiešsaistē organizē sanāksmi. Piesakoties sanāksmei ir jāiesūta uzņēmuma nosaukums un pārstāvja kontaktinformācija uz norādīto e-pastu – [email protected].
Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris: „Realizējot Rail Baltica projektu Latvijā, pieredze liecina, ka apvienota Latvijas un ārvalstu speciālistu prakse veido sekmīgu rezultātu. Tā paaugstina arī vietējo speciālistu konkurētspēju starptautiskos tirgos. Saskatu, ka, aprobējot vietējo un pasaules pieredzi, iespējams kvalitatīvi veikt būvdarbu uzraudzību atbilstoši augstajām Rail Baltica drošības, ekspluatācijas, vides pieejamības, normatīvo aktu un pasūtītāja prasībām, kas tiks pārvaldīta FIDIC līgumu nosacījumu ietvarā. Jāapzinās, ka Rail Baltica dzelzceļa trases izbūve Latvijā vairāk nekā 200 km garumā pēc pāris gadiem būs apjomīgākā projekta izbūve, kam jāsagatavojas laikus.”
Nākotnē, papildus izsludinātajam iepirkumam par Rail Baltica pamattrases izbūves Latvijā būvuzraudzības pakalpojumiem tiks organizēti atsevišķi iepirkumi citu trases posmu un būvju uzraudzībai, kā, piemēram, Rīgas pilsētā no lidostas Rīga pārvada līdz Torņkalna stacijai un no Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Aconei, pārrobežu dzelzceļa posmu izbūves uzraudzībai Igaunijas un Lietuvas pierobežā aptuveni 20 km garumā un Salaspils multimodāla kravu termināļa būvdarbu uzraudzībai.
Šis iepirkums neattiecas uz reģionālo staciju būvdarbu uzraudzību. Jau ziņots, ka uz Rail Baltica pamata līnijas Latvijā plānotas 16 reģionālās pieturas Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā un viena jauna 1520 mm stacija Rīgā, Āgenskalnā pie P.Stradiņa slimnīcas. Ir izsludināts iepirkums par reģionālo staciju projektēšanu, kas noslēgsies 2023.gada beigās.
Jau pašlaik Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā ir noslēdzis līgumus par būvuzraudzību, un norit sekmīgi darbi gan pie Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas, gan Rīgas lidostas dzelzceļa stacijas un infrastruktūras izbūves inženieruzraudības. Rail Baltica stacijas lidostā Rīga inženieruzraudzību veic Latvijas un ārvalstu kompānijas apvienība, ko veido SIA Forma 2 (Latvija) un Prointec S.A.U. (Spānija), bet Rīgas Centrālās stacijas izbūves uzraudzību un kvalitātes ekspertīzes Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā veic apvienība Egis Rail SA, DB Engineering & Consulting GMbH un Egis Batiments International.
Rail Baltica dzelzceļa trase Latvijā sākas pie Lietuvas–Latvijas robežas, un turpinās caur 10 pašvaldību teritorijām: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadiem, galvaspilsētai Rīgai, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadiem.
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.
Rail Baltica projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Latvijas valsts, ieviesēji Latvijā – Eiropas Dzelzceļa līnijas un RB Rail AS.
Šī projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.