Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludinājis slēgtu konkursu Salaspils TEN-T intermodālā kravu termināļa būvprojekta izstrādei un autoruzraudzībai, informē Eiropas dzelzceļa līniju pārstāve Rita Voronkova. 

Konkurss norisināsies divos posmos. Pirmajā posmā notiks kandidātu atlase, otrajā – kandidātu piedāvājumu iesniegšana un vērtēšana, iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršana.

Konkursā aicināti piedalīties pieredzējuši projektētāji: kandidātam pēdējo septiņu gadu laikā ir jābūt profesionālai pieredzei, kas saistīta ar intermodālā kravu pārkraušanas termināļa projektēšanu, ieskaitot 1435 mm dzelzceļa sliežu ceļus ar iespēju vienlaikus apkalpot vairākus kravas vilcienus; konteineru uzglabāšanas laukuma projektēšanā; 1520 mm dzelzceļa kravas stacijas projektēšanā ar noteiktu skaitu pieņemšanas – nosūtīšanas sliežu ceļu; dzelzceļa sliežu ceļu projektēšanā, kas paredzēta autotransporta pārvadājumu nodrošināšanai, kā arī autoceļu projektēšanā.

Konkursa pirmā posma pieteikumu iesniegšanas termiņš – 2020.gada 20.novembris plkst. 14. Līguma izpildes laiks – 27 kalendāra mēneši no līguma spēkā stāšanās dienas. Autoruzraudzības termiņš – līdz būvju pieņemšanai ekspluatācijā. Iepirkuma līgums tiek līdzfinansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI).

Lai projekts noritētu raitāk un potenciālais konkursa uzvarētājs uzreiz varētu sākt darbu, tiek gatavota būvniecības ieceres dokumentācija. To veic apvienība, kuru veido Egis Rail, SIA DB Engineering&Consulting un SIA Olimps.

Salaspils TEN-T terminālī, kas sasaistīs 1520 mm dzelzceļu un Rail Baltica pamatlīniju – Eiropas standarta sliežu ceļu platumu 1435 mm, tiks nodrošināta kravu pieņemšana, nosūtīšana, kā arī to loģistika. Galvenie pakalpojumi, ko nodrošinās šis terminālis – kravas operācijas ar konteineriem, autotransporta pārvadājumi pa dzelzceļu, noliktavas un atvērtā tipa glabāšanas laukumi.

Plašāk ar konkursa prasībām varat iepazīties šeit.