Izvēlēts būvuzraugs “Rail Baltica” stacijas būvniecībai lidostā “Rīga”

0
521

Atklātā konkursā par dzelzceļa projekta Rail Baltica stacijas starptautiskajā lidostā Rīga un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību uzvarējusi Latvijas kompānijas SIA Forma 2 un Spānijas kompānijas Prointec S.A.U. apvienība, informē Eiropas dzelzceļa līniju (EDzL) pārstāvji.

Apvienība iesniegusi saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu. Inženiertehnisko darbu uzraudzība būs jānodrošina stacijas ēkas, pievadceļu, estakādes un jaunas dzelzceļa līnijas izbūves un garantijas laikā. Līguma kopējā cena būs 5 849 799,72 eiro bez PVN.

„Konkursā piedalījās vadošie  Eiropas un Latvijas būvuzraudzības eksperti. Konkursam saņemtie pieteikumi mums ļāva izvēlēties labāko un saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. Projekts ir sarežģīts, tāpēc īpaši nozīmīga ir būvdarbu kvalitātes uzraudzība atbilstoši visām drošības, ekspluatācijas un vides pieejamības prasībām,” uzsver Kaspars Vingris, EDzL valdes priekšsēdētājs.

Stacija starptautiskajā lidostā Rīga būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. Tiks izveidots moderns un daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas savienots ar lidostas infrastruktūru un piedāvās jaunas mobilitātes iespējas un ērtības pasažieriem. Latvijas mērogā unikāla būs arī 10m augstas estakādes izbūve, kas sāksies pie Mazās Gramzdas ielas un turpināsies visā lidostas teritorijā 2km garumā. Līguma izpildes laiks ir 10 gadi kopš līguma noslēgšanas, ietverot pakalpojumu sniegšanu piecus gadus būvdarbu līguma garantijas periodā. Projekts tiek īstenots piecās kārtās, un apmaksa par veikto darbu notiks atbilstoši noteiktajām darbu īstenošanas kārtām. 

Jau ziņojām, ka Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas šogad jūlijā izsludināja atklātu konkursu par Rail Baltica  stacijas starptautiskajā lidostā Rīga un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību, izvirzot konkursantiem augstas prasības. Kandidātam  pēdējo septiņu gadu laikā bija jābūt uzkrātai profesionālai pieredzei: veikta būvuzraudzība dzelzceļa, tiltu un estakāžu būvniecībai, kā arī vismaz 16 000 m² lielu sabiedrisko ēku izbūvei. Konkursanta vidējam neto apgrozījumam attiecīgajā jomā pēdējo trīs gadu laikā bija jābūt vismaz 3 milj. eiro, kā arī pozitīvam pašu kapitālam 2019.gadā.

Septembra sākumā konkursam savus piedāvājumus iesniedza četri pretendenti. Konkursanti bija izveidojuši apvienības, kas pārstāvēja piecu valstu – Vācijas, Francijas, Latvijas, Grieķijas un Spānijas – būvuzraudzības profesionāļus.