VAS Latvijas dzelzceļš augustā plāno pabeigt peronu modernizācijas darbus dzelzceļa līnijā Rīga-Jelgava, aģentūrai LETA pavēstīja LDz pārstāvji.
Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektā pašlaik rit aktīvā būvniecības fāze, un darbi notiek pakāpeniski, pa posmiem.
Vispirms būvdarbi tika sākti dzelzceļa līnijas Rīga-Jelgava pieturās Atgāzene, Baloži, BA Turība, Tīraine, Jaunolaine, Dalbe un Ozolnieki. Šajā līnijā darbus plānots pabeigt augustā.
Būvdarbi jau norit arī Saulkrastu virziena līnijas pieturā Vecdaugava. Jūlijā ir paredzēts sākt darbus arī pārējās šīs līnijas stacijās un pieturas punktos – Mangaļi, Sarkandaugava, Ziemeļblāzma, Vecdaugava, Vecāķi, Brasa, Zemitāni, Kalngale, Garciems, Garupe, Carnikava, Gauja, Lilaste, Pabaži, Saulkrasti, Ķīšupe, Zvejniekciems un Skulte, kā arī divās jaunbuvējamajās pieturvietās – pie Dauderiem Saulkrastu līnijā un pie “Alfas” Siguldas līnijā.
Savukārt augustā tiks sākti darbi Tukuma virziena līnijas stacijās un pieturas punktos – Priedaine, Jaundubulti, Ķemeri, Smārde, Milzkalne, Tukums I un Tukums II un divās jaunbūvējamajās pieturvietās Bolderājas līnijā.
Būvdarbus līnijas Rīga-Krustpils pieturvietās Šķirotava, Gaisma, Dole, Ikšķile, Jaunogre, Ogre, Pārogre, Ciemupe, Ķegums, Lielvārde, Jumprava un Skrīveri plānots sākt septembrī.
Līdz šī gada beigām LDz pabeigs modernizācijas darbus kopumā 48 stacijās un pieturas punktos, kur paaugstinātās pasažieru platformas un uzstādīs pasažieru skaitam atbilstoša izmēra nojumes, aprīkos platformas ar soliņiem, apgaismojumu, ierīkos pasažieru apziņošanas sistēmas, videonovērošanas sistēmas un veiks dažāda veida teritorijas labiekārtošanas darbus.
Būtiska uzmanība šajā projektā esot pievērsta vides pieejamībai – iespēja brīvi piekļūt dzelzceļa pasažieru infrastruktūrai tiks nodrošinātas arī cilvēkiem ar kustību, redzes un dzirdes traucējumiem, un pasažieriem ar īpašām vajadzībām tiks izveidotas arī taktilās joslas un taktilās vadulas. Šajā projektā tiek veikta arī elektrokontakttīkla nomaiņa iecirkņos, kur tas ir sliktā tehniskā stāvoklī.
Vienlaikus LDz pārstāvji uzsver, ka visās elektrificētajās dzelzceļa līnijas, kurās pašlaik tiek modernizēta dzelzceļa pasažieru infrastruktūra, varēs nodrošināt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem, tiklīdz AS Pasažieru vilciens tos sāks ekspluatēt.
Kopējās dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projekta izmaksas ir plānotas 44,4 miljonu eiro. Projekts tiek īstenots ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 85% apmērā.
Ģeopolitiskā situācija un ar to saistītās izmaiņas piegāžu ķēdēs un materiālu pieejamība ir radījušas cenu pieaugumu, kas ietekmē arī LDz noslēgtos būvniecības līgumus, norāda LDz pārstāvji.
Iespējamās izmaiņas šī projekta izmaksās varēšot novērtēt un lemt par sadārdzinājumu brīdī, kad visos iecirkņos noslēgsies projektēšanas fāze un darbu izpildītāji būs fiksējuši precīzus būvdarbu apjomus un faktiskās izmaksas, un, balstoties uz šiem datiem, varēs sagatavot nepieciešamo pamatojumu.