Ķekavas novada pašvaldība iesniegs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) investīciju projekta pieteikumu par gājēju un veloceļa izbūvi gar Bauskas šoseju, lai pretendētu uz valsts līdzfinansējumu projekta realizēšanai, informē pašvaldība.
Veloceļš Ķekava–Katlakalns gar autoceļu A7 no Pliederu ielas Ķekavā līdz Pļavniekkalna ielai Katlakalnā ir apjomīgākais un sarežģītākais projekts. Plānotā veloceļa trase aptuveni 5,4 km garumā daudzviet skar privātīpašumus un VSIA Latvijas Valsts ceļi un AS Sadales tīkls atbildības zonu. Lai paātrinātu šī veloceļa izbūvi, darbi sadalīti vairākos īstenošanos posmos.
Pašlaik būvdarbi sākti pirmajam veloceliņa posmam nepilnu 400 metru garumā – no Rīgas ielas 1A Vimbukrogā līdz mājām Annužas Alejās. Šis posms Ķekavā tika izdalīts kā atsevišķs būvprojekts, jo tā ir kritiskākā vieta visā kopējā veloceliņa garumā un ir bez esošas gājējiem piemērotas infrastruktūras.
Lai varētu pilnībā īstenot gājēju un veloceļa izbūvi gar A7, Ķekavas novada pašvaldība izmanto iespēju konkurēt ar citām pašvaldībām valsts granta piesaistē pašvaldībai svarīgu investīcijas projektu realizēšanai, proti, pašvaldība vēlas pretendēt uz valsts finansējumu augstas gatavības pašvaldību investīciju projektiem, kas būtu vairāk kā 1 miljons eiro jeb 85% no veloceļa projekta realizēšanas izmaksām 2021. un 2022.gadā. Pašvaldība šajos gados savā budžetā šim projektam ir ieplānojusi aptuveni 184 000 eiro.
Kopējā veloceļu tīkla koncepcijā iecerēts, ka veloceļš tiek izbūvēts Rāmavā gar autoceļu V2 un gar autoceļu A7 no Ķekavas līdz Katlakalnam. Tāpēc arī šogad aktuāls ir veloceļu jautājums, un šim mērķim ir atvēlēti līdzekļi arī Ķekavas novada pašvaldības budžetā.
2021.gadā tiks pabeigti pērn sāktie apvienotā gājēju ceļa un veloceliņa izbūves darbi gar autoceļu V2 no Mazās Rāmavas ielas Valdlaučos līdz Egļu ielai Katlakalnā. Šim mērķim pašvaldības budžetā piešķirti vairāk kā 320 000 eiro, bet šī veloceļa tālākā posma projektēšanai atvēlēti 40 000 eiro.