Lāčplēša ielā sākti “Rail Baltica” būvdarbi

0
975

Sākušies Rail Baltica izbūves darbi Lāčplēša ielas posmā pie Centrālās stacijas, tiek veiktas izmaiņas autosatiksmes un gājēju plūsmas organizācijā Lāčplēša ielā pie Kalupes ielas. Šie ierobežojumi ilgs līdz aprīļa beigām, informē pilnsabiedrības BERERIX pārstāvji.

Rail Baltica Rīgas Centrālā satiksmes mezgla būvniecība skar Lāčplēša ielu – tiek mainītas un pārveidotas apakšzemes komunikācijas un inženiertīkli. Jaunā Rail Baltica pārvada novietojums mainīs Lāčplēša ielas asi, pārbūves rezultātā izveidojot to nedaudz platāku, lai posmā no Kalupes ielas nodrošinātu četras auto joslas, kā arī gājēju un velo pāreju pie Kalupes ielas.

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības procesā norisinās darbi uz dzelzceļa ceļiem no dzelzceļa tilta pār Daugavu līdz Lāčplēša ielai.

“Izprotot, ka būvdarbi ierobežo ērtu pārvietošanos, lūdzam iedzīvotājus būt iecietīgiem, ērtas satiksmes labad pēc Rail Baltica izbūves. Pildīsim solīto un visā būvniecības procesā līdz pat 2025.gada nogalei Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija varēs turpināt sniegt pakalpojumus pasažieriem, kā arī visas būtiskās Rīgas ielas jeb artērijas turpinās darboties. Viena no šādām ielām ir Lāčplēša iela, un saprotams, ka tik liela mēroga būvniecību pilnībā bez ierobežojumiem veikt nav iespējams. No BERERIX puses darām visu, lai izmaiņas satiksmē un gājēju plūsmā būtu saprotamas,” skaidro Andis Linde, būvsabiedrības BERERIX Iesaistīto pušu attiecību vadītājs.

Pašlaik uz sliežu ceļiem turpinās signalizācijas un citu inženierkomunikāciju izbūve, pārcelšana un pārbūve. Sliežu ceļu teritorija tiek gatavota apjomīgākiem būvdarbiem – Stacijas ēkas dienvidu daļas būvniecībai, jauno peronu un jauno Eiropas platuma standartu sliežu ceļu izbūvei.

Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pirmās redzamās pārmaiņas sākās 2020.gada novembrī, kad tika norobežots laukums starp esošo Stacijas ēku un Satiksmes ministriju un sākās pirmie būvdarbi, kas turpinās jau intensīvākā apjomā. Stacijas ēka, sliežu ceļi un tai pieguļošā infrastruktūra tiek būvēta pa posmiem. Būvdarbi, tiek plānoti un organizēti tā, lai stacija nepārtraukti varētu nodrošināt savus pakalpojumus ienākošo un izbraucošo vilciena pasažieriem. No 2021.gada 28.marta tika slēgti pirmie 3 sliežu ceļi, kas pakāpeniski tiks pārveidoti Rail Baltica un jaunās stacijas mērķiem. Šo sliežu ceļu pārbūve notiks kopā ar Stacijas ēkas dienvidu daļas būvniecību un norisināsies līdz 2023.gadam.

Notiekot būvdarbiem, īslaicīgi ir slēgts Gogoļa ielas auto joslas posms gar būvlaukumu, kas ietekmē iekāpšanu sabiedriskā transportā pieturvietā. Iekāpšana organizēta no no slēgtās braucamās daļas.

Lāčplēša ielas braucamajā daļā no Satekles ielas līdz Kalupes ielai tiks pārorganizēta automobiļu plūsma, pārmaiņu slēdzot kādu no braukšanas joslām. Šobrīd ir nodrošināta viena satiksmes josla katrā virzienā. Gājēju kustība tiek organizēta pa vienu ielas pusi, gar Abrenes ielas teritoriju.

Vēlāk, palielinoties būvdarbu apjomam, Lāčplēša ielā paredzami ilgāki satiksmes ierobežojumi un ar to saistīta satiksmes organizācijas izmaiņas. Aicinām autobraucējus un gājējus savlaicīgi iepazīties un sekot izmaiņām satiksmes organizācijā https://info.railbaltica.org/lv/satiksmes-ierobezojumi.


Pilnsabiedrībā BERERIX apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis BESIX Group, nacionālais būvnieks RERE Būve un Itālijas būvnieks Rizzani de Eccher, ar mērķi īstenot projekta Rail Baltica nozīmīgu daļu – Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

BERERIX ir izveidojis profesionāli ļoti spēcīgu, starptautisku komandu, kuru veido atzīti savas nozares eksperti. Arhitektūras risinājumus izstrādā itāļu Crew kopā ar Latvijas Arhis Arhitekti. Būvkonstrukciju risinājumus nodrošina beļģu uzņēmumi Greisch, TUC Rail, itāļu DEAL un Latvijas uzņēmumi Ceļuprojekts un BICP. Sliežu risinājumus gatavo Beļģijas eksperti no TUC Rail, sadarbojoties ar Konstruktionsgruppe Bauen Latvija. Ēkas inženiertīklus izstrādā Belam-Riga. Projektēšanas komandā darbojas arī vietējie projektēšanas un inženiertīklu eksperti – Ceļuprojekts, Citrus Solutions, O3FM, Sprinkleru serviss, Aqua-Brambis, Elsana, Karlis, Arhis MEP.

No 2020.gada janvāra BERERIX sadarbojas arī ar uzraugošo būvinženieru komandu Egis-Deutche Bahn, ko veido EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International. Šī sadarbība būtiski paaugstina komandas kapacitāti Rīgai tik nozīmīgā un ikoniskā projekta īstenošanā.