“Latvijas gaisa satiksmes” konkursā par ēkas pārbūvi iesniegta jauna sūdzība

0
636
Publicitātes attēls

VAS Latvijas gaisa satiksme izsludinātajā konkursā par kompānijas esošās ēkas pārbūvi ar jauna gaisa satiksmes vadības torņa kompleksa piebūvi iesniegta jauna sūdzība, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Sūdzību iesniegusi SIA Baltic Construction Company, taču sūdzības izskatīšanas termiņš pagaidām vēl nav noteikts.

Iepriekš sūdzību attiecīgajā Latvijas gaisa satiksmes konkursā iesniedza arī SIA JL Projekts, taču šī sūdzība vēlāk tika atsaukta.

LETA jau vēstīja, ka slēgtajā konkursā VAS Latvijas gaisa satiksme esošās ēkas pārbūve ar jauna gaisa satiksmes vadības torņa kompleksa piebūvi atbilstoši Elektronisko iepirkumu sistēmā publiskotajai informācijai paredzēti dažādi celtniecības darbi – pārbūves darbi, lidostas kontroltorņa celtniecības darbi, ēku celtniecības darbi, kā arī seguma būvdarbi, izņemot ceļu segumus, ielu bruģēšanas un asfaltēšanas darbi. 

Prognozētā līgumcena ir 48 miljoni eiro. Savukārt darbu izpildes termiņš ir no 2024.gada 1.jūlijam līdz 2026.gada 1.novembrim. Pretendenti pieteikties konkursā var līdz 2023.gada 6.novembrim.

Jau ziņots, ka 2023.gada aprīlī Latvijas gaisa satiksme parakstīja līgumu par 26,263 miljonu eiro Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu gaisa satiksmes vadības torņa celtniecībai. 

Jaunā gaisa satiksmes vadības torņa projektu pēc uzvaras metu konkursā izstrādāja arhitektu birojs Arhis arhitekti, kas kā partneri piesaistīja vienu no lielākajām arhitektu, inženieru un interjera dizaina kompānijām ASV un pasaulē Leo A Daly.

Latvijas gaisa satiksmes pārstāvji vēstīja, ka lidostas Rīga gaisa satiksmes vadības tornis, kas tiek izmantots pašlaik, ir būvēts 1973.gadā, un tam ir pagājušā gadsimta septiņdesmito gadu inženiertehniskie un dizaina risinājumi. Tornis vairs nenodrošina lidostas vajadzības un ierobežo mūsdienīgu un inovatīvu tehnoloģiju ieviešanu.

2022.gada 12.maijā CINEA izsludināja transporta nozares projektu konkursu CEF līdzfinansējuma saņemšanai ar īpašu nosacījumu – transporta infrastruktūras pielāgošanai gan civiliem, gan militāriem mērķiem. LGS sagatavoja atbilstošu projekta pieteikumu Riga Enhanced ATM Infrastructure Development un, pēc Satiksmes ministrijas un Aizsardzības ministrijas pozitīvo atzinumu saņemšanas, iesniedza projekta pieteikumu CINEA, kas atbalstīja līdzekļu piešķiršanu.

Tāpat ziņots, ka Latvijas gaisa satiksme 2022.gadā vadīja kopumā 194 551 lidojumu, kas ir par 15,3% vairāk nekā 2021.gadā. Tostarp 54 630 lidojumu bija uz un no Rīgas lidostas, kas ir par 41% vairāk nekā 2021.gadā, bet 139 921 lidojums bija tranzītā, kas ir pieaugums par 7,7%.

Latvijas gaisa satiksme ir 100% valsts uzņēmums, tā pienākums ir nodrošināt gaisa telpas lietotājus ar aeronavigācijas pakalpojumiem.