LBS valde apmeklē jaunuzbūvēto Ķekavas apvedceļu

0
680

Latvijas Būvinženieru savienības (LBS) ikmēneša valdes sēde 19. septembrī notika izbraukumā, apmeklējot jaunuzbūvēto Ķekavas apvedceļu, novērtējot būvnieku veikumu un pārrunājot projekta gaitu ar tā īstenotājiem.

Pilnībā satiksmei Ķekavas apvedceļš tiks atvērts šā gada 13. oktobrī.

Ķekavas apvedceļa būvniecība realizēta kā publiskās privātās partnerības (PPP) projekts. Publiskais partneris ir Latvijas Republika, ko pārstāv Satiksmes ministrija un VSIA Latvijas valsts ceļi, privātais partneris – AS Ķekava ABT. Galvenais būvuzņēmējs ir pilnsabiedrība Ķekava AB, kas projektu realizēja divu gadu laikā (2021.–2023.). Objekta uzturēšanas periods investoram ir noteikts no 2023. līdz 2043. gadam.

Ķekavas apvedceļa projektējamā posma garums 17,65 kilometri, projektētais braukšanas ātrums 90-120km/h. Ķekavas apvedceļš pēc izbūves būs jaunais autoceļa Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) (A7) posms no 7,9. līdz 25,0. kilometram, kas būs daļa no starptautiskā autoceļa E67 Via Baltica (Helsinki-Tallina-Rīga-Panevēža-Kauņa-Varšava-Prāga) un ietilps TEN-T tīklā, nodrošinot valsts galvaspilsētas Rīgas tiešāko un ātrāko savienojumu ar kaimiņvalsti Lietuvu un citām Eiropas valstīm. 

Plaša informācija par jauno Ķekavas apvedceļu būs gūstama Antras Veļķeres rakstā žurnāla Būvinženieris šā gada oktobra numurā (Nr. 94).