Lidostā “Rīga” būvēs jaunu angāru

0
740
Publicitātes attēls.

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic parakstījusi līgumu ar lidostu Rīga par jauna angāra būvniecību lidmašīnu flotes uzturēšanai, tādējādi samazinot uzturēšanas izmaksas nākotnē un kļūstot efektīvākai, vēsta uzņēmuma Air Baltic Corporation pārstāvji.

Plānots, ka jaunā angāra būvniecība tiks sākta 2022.gada sākumā, bet pabeigta līdz 2023. gada beigām.

Lidsabiedrības izpilddirektors Martins Gauss skaidro, ka jaunais angārs plānos ir bijis ilgi kā daļa no uzņēmuma turpmākās attīstības. “Līdz brīdim, kad jaunais angārs būs pabeigts, mēs atkal būsim uz mūsu izaugsmes ceļa, nodrošinot tik nozīmīgo savienojamību starp Baltiju un pārējo pasauli, ar gandrīz divreiz vairāk Airbus A220-300 lidmašīnām nekā šobrīd. Kopš 2019.gada mēs visus lidmašīnu apkopes darbus esam veikuši paši, un mūsu flotes paplašināšanai būs nepieciešams atbilstoša izmēra lidmašīnu angārs. Pieaugot Airbus A220 klientu lokam globāli, airBaltic Rīgā spēs piedāvāt tehnisko apkopi arī citiem šī tipa lidmašīnu īpašniekiem visā pasaulē. Tas būs viens no reģionā lielākajiem un modernākajiem lidmašīnu angāriem,” sacīja Gauss.

Lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa uzsver: “Jaunā airBaltic gaisa kuģa tehniskās apkopes angāra izbūve lidostā Rīga stiprinās lidostas kā nacionālās lidsabiedrības airBaltic galvenās bāzes pozīcijas, nodrošinot un palielinot lidostas aviācijas un neaviācijas pakalpojumu klāstu un apjomus, kā arī veicinot lidostas attīstību un nostiprinot tās vadošo lomu Baltijas jūras reģionā.”

Zemes gabala kopējā platība ir 2,85 hektāri. Sākotnējie plāni paredz, ka jaunā tehniskās apkopes angāra kopējā platība būs aptuveni 34 500 m2, un tas nodrošinās iespējas vienlaicīgi veikt septiņu Airbus A220-300 lidmašīnu vieglo un bāzes tehnisko apkopi. Projekts tiks finansēts caur bankām.

airBaltic 2019.gadā saņēma sertifikātu, lai veiktu Airbus A220-300 tipa lidmašīnu pilna apjoma vieglo tehnisko apkopi, kā arī bāzes tehnisko apkopi atbilstoši EASA Part 145 prasībām. airBaltic bija pirmā lidsabiedrība pasaulē ar bāzes tehniskās apkopes veikšanas iespējām un otrā tehniskās apkopes organizācija pasaulē, kurai ir tiesības veikt pilna apjoma A220 lidmašīnu bāzes tehnisko apkopi.

Tas ļāvis airBaltic kļūt izmaksu un laika ziņā efektīvākai. Turklāt airBaltic apsver iespēju piedāvāt tehniskās apkopes pakalpojumus arī citām lidsabiedrībām, kas izmanto šī tipa lidmašīnas.

Šobrīd airBaltic flotē ir 25 Airbus A220-300 lidmašīnas.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību airBaltic kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam Aircraft Leasing 1 – 3,86%.