Liepājas SEZ pārvalde turpina ES Kohēzijas fonda projektu Karostas kanāla un Ziemeļu vārtu hidrotehnisko būvju atjaunošana un uzsākta pēdējās komponentes īstenošana – vadulu jeb aizsargierīču uzstādīšana pie O.Kalpaka tilta balstiem. Projekta īstenošanu uzsāka ar ģeoloģisko izpēti, kas veiksmīgi noslēgusies.
Karostas kanālā pie Oskara Kalpaka tilta tika veikta ģeoloģiskā izpēte, kas ir svarīgs priekšnoteikums projekta Kuģu vadulu izbūve Liepājas ostas Karostas kanālā izgriežamā tilta rajonā – būvprojekta izstrāde, būvdarbi un autoruzraudzība īstenošanai.
Turpat divu nedēļu garumā ar speciālu tehniku aprīkots kuģis veica inženierģeoloģisko izpēti gan ūdenī, gan kanāla krastos. Tas bija nepieciešams tālākiem aprēķiniem Oskara Kalpaka tilta balstu aizsargkonstrukciju jeb vadulu izbūvei. Veiksmīgai projekta īstenošanai piesaistīta inženierkonsultantu firma Witteveen+Bos Latvia. Pēc ģeoloģiskās izpētes datu apkopošanas tiks veikti aprēķini, lai varētu noteikt vadulu jeb cauruļpāļu izvietojumu un varētu turpināt konstruktīvo elementu detalizācijas saskaņošanu ar speciālistiem. Projektu īsteno AS BMGS.
Vadulu izbūve paredzēta gan kreisajā, gan labajā pusē tiltam, kas aizsargātu šo tiltu no iespējamām avārijām. Pēdējā no tām notika 2006.gadā, kad tilta ziemeļu daļas balstā ietriecās neuzmanīga kapteiņa vadītais Gruzijas tankeris Anna, radot tik nopietnus bojājumus, ka tilts līdz rekonstrukcijas darbu beigām 2009.gadā nebija izmantojams. Aizsargbarjeras tiks projektētas tā, lai spētu atvairīt līdz pat 150 m gara, straujā gaitā braucoša kuģa triecienu. Tā kā 1906.gadā būvētais tilts ir inženiertehnikas piemineklis, tiek domāts, lai jaunās konstrukcijas nebojātu tā vēsturisko izskatu.
Pie tilta balstiem plānotie darbi tiks organizēti tā, lai neietekmētu tilta izgriešanas grafiku, kā arī kuģu kustību. Šobrīd top tilta balstu aizsargkonstrukciju būvprojekts, bet reāli darbi varētu sākties šā gada jūnijā. To izmaksas ir 2,4 miljoni eiro, un darbi ir noslēdzošais 4. posms Liepājas SEZ pārvaldes īstenotajā projektā ES Kohēzijas projektā par kuģošanas drošības uzlabošanu Karostas kanālā, kas tika uzsākts jau 2018.gadā.