Foto no liepaja.lv.

Liepājas ostā līdz septembra vidum plāno pabeigt auto pievedceļa prettrokšņu sienas izbūvi, aģentūru LETA informēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes pārstāve Līga Ratniece-Kadeģe. 

Būvdarbu veicējs SIA CTB turpina aptuveni 500 metru garās un 3,5 metru augstās prettrokšņu sienas izbūvi ar mērķi absorbēt līdzās esošās autotransporta un dzelzceļa satiksmes trokšņus. Prettrokšņu siena ir viena no Liepājas SEZ pārvaldes projekta Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība komponentēm. Būvdarbus veic CTB, un būvdarbu līguma kopējā summa ir 2 846 399 eiro. 

Liepājas SEZ pārvaldes projekta Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība vadītājs Arnis Mazalis norādīja, ka prettrokšņu siena zināmā mērā būs kā robeža starp ostu un dzīvojamo rajonu, kas jau daļēji apzaļumota, stādot kokus un krūmus. Kad tiks pabeigta prettrokšņu sienas montāža vēl tiks sastādīti vīteņaugi. Tas nākotnē ļautu izveidot dabisku trokšņu un putekļu barjeru, pauda Mazalis.

Kā skaidroja CTB būvdarbu vadītājs Matīss Horna, prettrokšņu sienas izbūves darbi norit nedaudz vēlāk, nekā sākotnēji bija plānots, un tas saistīts ar Covid-19 pandēmijas ietekmē ieviestajiem ierobežojumiem, tomēr šobrīd visi prettrokšnu sienas paneļi ir piegādāti un tiks uzstādīti līdz augusta beigām. Savukārt stikla paneļi, kas būs kā vizuāls vides objekts tiks piegādāti tuvākajā laikā un arī nekavējoties tiks uzstādīti. “Plānojam, ka līdz septembra vidum visus darbus būsim pabeiguši un ostas auto pievadceļu varēsim nodot ekspluatācijā,” pauda Horna.

Liepājas SEZ pārvaldē norādīja, ka, projektējot ostas pievadceļu, tika rūpīgi izvērtēta kravu automašīnu kustības intensitāte un ikdienā radītā slodze. Lai jaunais ceļš varētu izturēt lielo slodzi un kalpotu ilgi, tā pamatnē lika reciklētu autoceļu pamata materiālu, kam virsū klāja ar cementu saistītu minerālmateriālu maisījumu un tad vairākās kārtās asfaltu. Lielākā daļa būvdarbu jau pabeigti, izbūvējot ne tikai jaunu autoceļu, bet arī apgaismojumu un ietves. Visi būvdarbi tika rūpīgi plānoti un īstenoti atbilstoši laika grafikam, nodrošinot ostas darbības nepārtrauktību.

Mazalis norādīja, ka, sakārtojot vienu no galvenajām ostas sauszemes artērijām, ieguvumi ir vairāki: uz ostas termināļiem tagad ved divas satiksmes joslas, radot iespēju atsevišķi atdalīt transporta plūsmu uz graudu termināli un pasažieru termināli. Līdz ar to vairs neveidojas satiksmes sastrēgumi un autovadītājiem nav jāgaida garās rindās. Tāpat ērtāka un drošāka šeit būs pārvietošanās gājējiem.

Kopējais rekonstruējamo autoceļu garums ir aptuveni 2,7 kilometri. Projekta laikā tiek veikta autoceļa pārbūve no Oskara Kalpaka ielas līdz ostas caurlaidei Brīvostas ielā, kas paredz esošās brauktuves pārbūvi, gājēju ietves un apgaismojuma izbūvi, lietus ūdens savākšanas sistēmas ierīkošanu. Autoceļa posmā, kuram blakus ir dzīvojamo māju rajons, tiks izbūvēta trokšņus slāpējoša siena apmēram 500 metru garumā.

Tāpat tiek veikta ostas iekšējā koplietošanas ceļa pārbūve no ostas caurlaides Brīvostas ielā līdz ostas caurlaidei Atslēdznieku ielā – brauktuves seguma atjaunošana, gājēju ietves un apgaismojuma izbūve, lietus ūdens savākšanas sistēmas ierīkošana, seguma nomaiņa četrām dzelzceļa pārbrauktuvēm.

Turklāt veikta arī esošās brauktuves seguma atjaunošana, gājēju ietves un apgaismojuma izbūve, dzelzceļa pārbrauktuves seguma nomaiņa ceļa posmā no ostas caurlaides Atslēdznieku ielā līdz Raiņa ielai.

Projekta Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība kopējās izmaksas, ieskaitot arī sliežu ceļu izbūvi, sasniedz septiņus miljonus eiro, no kuriem 4,8 miljoni eiro ir Eiropas Savienības kohēzijas fonda līdzekļi, bet pārējo summu līdzfinansē Liepājas SEZ pārvalde.