Šajā gadā paredzēti vairāki būtiski valsts ceļu būves projekti, kas skars visa novada teritoriju, tiekoties ar Cēsu novada domes priekšsēdētāju Jāni Rozenbergu, akcentēja VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.
Vizītes laikā tika pārrunāti vairāku ceļu posmu pārbūves projekti, kas tiks izsludināti un sākti realizēt 2023.gadā un kas aktuāli novada iedzīvotājiem:
- P14 autoceļa pārbūve posmā Stalbe-Cēsis;
- A2 posma 77.-88.kilometra pārbūve (Melturu pagrieziens – Rīdzene);
- Dukuri – Rāmnieki ceļa pārbūve ar cieto segumu, ieskaitot Gaujas tiltu, līdz pagriezienam uz Sietiņiezi;
- Cēsis-Līvi mikromobilitātes projekts ar gājēju un velosipēdistu ceļa savienojuma izbūvi
- Stalbes A3 krustojuma pārbūve un gājēju pāreju apgaismojuma pārbūve Stalbē un Straupē
- P33 ceļa 24.-35.kilometra posma seguma atjaunošana no Vecpiebalgas līdz Jaunpiebalgai.
- Ar VARAM saskaņots projekts par ceļa Kūdums-Daibe cietā seguma izbūvi.
Vienlaikus J.Rozenbergs un M.Lazdovskis pārrunāja vairākus mazākus mikromobilitātes risinājumus uz valsts ceļiem Cēsu novada teritorijā, kas krietni atvieglotu dzīvi vietējiem iedzīvotājiem, uzlabotu satiksmes drošību un varētu kalpot arī tūrismam. Vadītāji bija vienisprātis, ka gājēju un velosipēdu infrastruktūru tuvākajos gados nepieciešams izbūvēt:
- Savienojot A3 šoseju ar Straupes ciema centru;
- Augšlīgatne – Līgatnes pilsēta;
- Cēsis – Jāņmuiža.
Tāpat tika pārrunāta potenciālā darbu veikšana P3 jeb reģionālajam autoceļam Garkalne – Alauksts. “Tas ir ļoti svarīgs ceļš nākotnes kontekstā, kas būtu noderīgs ne tikai Amatas un Piebalgas iedzīvotājiem, bet visam Vidzemes reģionam kopumā, nodrošinot tiešāku savienojamību ar galvaspilsētu,” uzsvēra J.Rozenbergs.
Pārrunāts arī Līgatnes un Straupes iespējamais savienojums. Proti, ja Cēsu novada pašvaldība rastu risinājumu tilta izbūvei pār Gauju Līgatnē, LVC varētu izbūvēt cietā seguma ceļu līdz Straupei.
Taču, runājot par tūlītēji veicamajiem darbiem, LVC vadītājs akcentēja, ka, tiklīdz meteoroloģiskie apstākļi fiziski atļaušot, jāsākas ceļa P14 posma Cēsis-Stalbe pārbūves darbiem. Pēc M.Lazdovska teiktā, patlaban izsludinātā P14 pārbūves iepirkuma pieteikumu atvēršana notiks janvārī. “Teorētiski šis būtu divu gadu pārbūves projekts, taču šī gada pieredze ar P27 ceļu posmā no A2 šosejas līdz Gulbenei parādīja, ka līdzīga mēroga būvdarbus būvnieks, attiecīgi plānojot, var paveikt arī vienas sezonas laikā. Zinu, ka vietējiem tas būtu ļoti svarīgi,” akcentēja Lazdovskis, piebilstot, ka darbi “nedrīkst sākties vēlāk par 15.maiju, bet P27 prakse parādījusi, ka tie var sākties jau marta pirmajā dekādē.”
“Nav noslēpums, ka ceļš Cēsis-Stalbe ir kritiskākais no reģionālas nozīmes autoceļiem visā novadā. Tas ir sadalīšanās procesā, un vairākkārtīgi teju, teju bija cerības, ka sāksies rekonstrukcija, bet nu esmu gandarīts, ka beidzot sāksies pēc iespējas drīzāka ceļa pārbūve. Tas ir stratēģiski svarīgi, jo nodrošina būtisku savienojumu novada robežās, kā iedzīvotājiem tā uzņēmējiem. Paldies aktīvajiem iedzīvotājiem, kuri aktīvi iesaistījās, lai minētais ceļš nepazustu no prioritāšu saraksta,” stāsta Cēsu novada domes priekšsēdētājs J.Rozenbergs.
Sarunas nobeigumā J.Rozenbergs piebilda, ka ceļi un to infrastruktūra tiek izcelta kā prioritāte Nr.1 visās novada iedzīvotāju un uzņēmēju tikšanās, tāpēc jo īpaši priecējot LVC plānotajās investīcijas Cēsu novadā, kas būtiski uzlabos ceļu kvalitāti un satiksmes drošību.