Mainīgi laikapstākļi ietekmē novecojušu asfalta segumu, veidojas bedres

0
127

Meteorologu prognozes liecina, ka tuvākajā laikā Latvijā gaidāmi mainīgi laikapstākļi, gaisa temperatūrai svārstoties no pozitīvas līdz negatīvai, iespējami arī nokrišņi gan lietus, gan sniega veidā. Šādi laikapstākļi var ļoti negatīvi ietekmēt autoceļu segumu. Mainīgu laikapstākļu ietekmē autoceļu posmos ar novecojušu asfaltbetona segumu pastiprināti veidojas bedres, informē VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Sarežģīti braukšanas apstākļi veidosies arī uz ceļiem ar grants segumu. Gaisa temperatūra nav vienmērīga visā valsts teritorijā, un patlaban Kurzemē atsevišķos grants ceļu posmos ir iestājies šķīdonis, ceļi zaudē nestspēju, savukārt Latgalē un Ziemeļvidzemē grants ceļi joprojām vēl ir ledū un atkusnī būs ļoti slideni.

Posmi, kuros jārēķinās ar pastiprinātu bedru veidošanos

Patlaban valsts autoceļu tīklā bedres pastiprināti veidojas kopumā 700 km valsts autoceļu ar asfaltbetona segumu, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī. Šajos posmos ir ieviesti ātruma ierobežojumi.

Atsevišķi valsts autoceļu posmi kuros jārēķinās ar pastiprinātu bedru veidošanos:

Pierīgā:

– Rīgas apvedceļa (Salaspils-Babīte) (A5) būvdarbu posms no Jūrmalas šosejas (A10) līdz Babītei (38,20.-40,82. km), kur satiksme organizēta pa vienu brauktuvi.

Ogres apkārtnē:

– Rīgas-Ērgļi (P4) pie Kangaru kalniem (30,70.-33,82. km),

– Inciems-Sigulda-Ķegums (P8) pie Suntažiem (47,00.-49,13. km),

– Inčukalns-Ropaži-Ikšķile (P10) no Kangariem līdz Tīnūžiem (26,13.-35,00. km),

– Bauska-Linde (P88) 4,5 km posmā pirms krustojuma ar autoceļu Rīgas HES-Jaunjelgava (P85) (46,60.-51,04. km).

Limbažu un Cēsu apkārtnē:

– Ragana-Limbaži (P9) no Dunduriem līdz Lādezeram (2,00.-32,50. km),

– Kocēni-Limbaži-Tūja (P11) no Iesalkājas līdz Umurgai (ieskaitot būvdarbu posmus) (28,25.-28,85. km),

– Umurga-Cēsis-Līvi (P14) būvdarbu posmā pie Umurgas un pie Vainižiem (8,9.-9,6. km).

Madonas apkārtnē:

– Pļaviņas (Gostiņi)-Madona-Gulbene (P37) no krustojuma ar reģionālo autoceļu Lubāna-Dzelzava (P83) līdz Kaipiem (V447) (63.- 71. km).

Latgalē:

– Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) (A12) posmā pie Ludzas un pie robežas ar Krieviju (125,25.-128,96.; 163,15.-163,73. km),

– Krievijas robeža (Grebņeva)-Rēzekne-Daugavpils-Lietuvas robeža (Medumi) (A13) pie robežas ar Krieviju (0,76.-2,72. km);

– Daugavpils šosejas (A6) posmā pie Daugavpils (232,20-238. km);

– Skrudaliena-Kaplava-Krāslava (P69) no Skrudalienas līdz Salienai (0.-10,30. km);

– Krāslava-Preiļi-Madona (P62) Aglonas ciematā (31,97.-33,0. km);

– Līvāni-Preiļi (P63) no Rožupes līdz Babinovai (13,45.-21,54. km);

– Viļāni-Preiļi-Špoģi (P58) 8 km posmā aiz Preiļiem (38,52-46,14. km);

– Kārsava-Ludza-Ezernieki (P49) ap 3 km posmā aiz Ludzas (29,95.-32,80. km).

Zemgalē:

– Pļaviņas-Ērgļi (P78) no Pļaviņām līdz Odzienai (0.- 9. km);

– Koknese-Ērģļi (P79) no Kokneses līdz Zemturiem (0.-12,30. km);

– Jēkabpils-Lietuvas robeža (P75) posmā Aizkraukles novadā (47.-60. km);

– Sloka-Talsi (P128) posmā, Tukum novadā aiz Ķesterciema (32,30.-50,1. km).

Kurzemē:

– Ilmāja-Priekule-Lietuvas robeža (P114) no krustojuma ar a/c Ezere-Embūte-Grobiņa līdz Lietuvas robežai (15,30.-38,10. km);

– Grobiņa-Bārta-Rucava (P113) no Grobiņas līdz Bārtai (8,40. -23,00. km);

– Valdgale-Roja (P126) no Valdemārpils līdz Rojai (10.-31. km).

Avārijas bedru remonts

Ziemā atkušņa laikā un starpsezonā uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Avārijas bedres tiek aizpildītas, pielietojot aukstā asfalta tehnoloģiju, kas izmantojama darbu veikšanai neatkarīgi no laika apstākļiem, t.sk. lietus laikā un pie negatīvas gaisa temperatūras.

Sākumā bedre tiek attīrīta, lai tā nebūtu mitra, tad aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvēta. Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt drošu satiksmi līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus veikt masveida bedrīšu remontu ar karsto asfaltu vai šķembiņām un bitumena emulsiju. Satiksmei bīstamo bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu tomēr nenodrošina ilglaicīgu rezultātu un ir uzskatāms kā īslaicīgs risinājums.

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums ir lielāks par 0,1 kvm un kuras ir dziļākas par 5 cm. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā.

Masveida bedrīšu remonts uz melnā seguma tiek uzsākts tad, kad diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs +5 grādiem. Bedrīšu remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši uzturēšanas klasēm, kā arī transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.

Autoceļu melnajos segumos radušās bedres A uzturēšanas klases autoceļos jāsaremontē līdz 1. jūnijam, B uzturēšanas klases autoceļos līdz 15. jūnijam, bet C un D uzturēšanas klases ceļos – līdz 1.jūlijam. No jauna radušās bedres tiek labotas visa gada garumā.

Šķīdonis

Kurzemē no 25. janvāra 18 posmos ieviesti īslaicīgi masas ierobežojumi, liedzot pārvietoties transportam, kas smagāks par 10 tonnām. Ierobežojumi noteikti, lai nestspēju zaudējuši ceļi netiktu neatgriezeniski bojāti.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.