Šonedēļ sākta VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) dzelzceļa posma Sarkandaugava–Ziemeļblāzma modernizācija, lai izbūvētu un elektrificētu otro sliežu ceļu posmā Mangaļi–Ziemeļblāzma, modernizētu signalizācijas sistēmu, izbūvētu gājēju tuneli Mangaļu stacijā un gājēju tiltu pie Ezera ielas dzelzceļa pārbrauktuves, informē LDz.
Dzelzceļa posma Sarkandaugava–Ziemeļblāzma modernizāciju veic projektā Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava–Mangaļi–Ziemeļblāzma modernizācija, kur pirmie būvniecības darbi jau ir sākušies Mangaļu stacijā un tos veic PA Belam-Leonhard Weiss, savukārt būvuzraudzību – SIA Firma L4.
Realizējot projektu Rīgas dzelzceļa mezgla posmā Sarkandaugava–Mangaļi–Ziemeļblāzma, tiks palielināta caurvedes spēja un kapacitāte, ikdienas satiksmes organizēšanas darba efektivitāte un kvalitāte, kā arī satiksmes drošība. Vienlaikus tiks samazināts apkārtējās vides piesārņojuma risks un uzlabota iedzīvotāju dzīves kvalitāte, mobilitāte un drošība.
Projekta kopējās izmaksas ir 22,43 miljoni eiro, no kuriem 19,07 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums, savukārt 3,36 miljoni eiro – LDz finansējums.
VAS Latvijas dzelzceļš ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna Latvijas dzelzceļš valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDZ Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA LDZ infrastruktūra, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA LDZ ritošā sastāva serviss, apsardzes uzņēmums SIA LDZ apsardze, kā arī loģistikas uzņēmums SIA LDZ Loģistika. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, kā arī ierindojas starp vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītajiem Latvijas uzņēmumiem Prudentia un Nasdaq Riga ik gadu veidotajā sarakstā.