Nākamā – 2021. gada prioritāte satiksmes nozarē būs infrastruktūras attīstība. Turpināsies valsts autoceļu remontdarbi, nozīmīgs darbs paredzēts Rail Baltica jaunās dzelzceļa infrastruktūras plānošanā un būvniecībā, gada noslēguma preses konferencē uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
“Nākamgad vērienīgi darbi paredzēti Rīgas Centrālajā stacijā un starptautiskās lidostas Rīga stacijā. Plānojam sākt iepirkumus būvniecībai visā Rail Baltica pamattrasē. Tas ir vēsturisks notikums, jo nevis slēdzam kādu dzelzceļa posmu, bet būvējam jaunu dzelzceļa infrastruktūru nākamajām paaudzēm,” teica Tālis Linkaits.
Investīcijas infrastruktūras projektu īstenošanai nākotnē būs iespējams veikt, pateicoties Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānismam. Tālis Linkaits sacīja, ka “pašlaik notiek darbs pie finansējuma plānošanas trīs galvenajiem virzieniem – Rīgas un Pierīgas mobilitātes plāna izstrādes un sabiedriskā transporta uzlabošanas, digitālajā jomā Baltijas valstu 5G starpsavienojuma un “pēdējās jūdzes” atbalsta, kā arī ceļu infrastruktūras sakārtošanas novadu savienojamībai.”
Satiksmes ministrija pabeigusi darbu pie grozījumiem ostu likumu paketē, iesaistot pašvaldības un ostās strādājošos komersantus, veicot saskaņošanas darbu ar vairākām citām ministrijām. “Līdz ar to nākamajā gadā diskusiju par lielo ostu pārvaldības modeļa maiņas turpināsim valdībā un Saeimā,” atzina ministrs.
Šī gada prioritāte satiksmes jomā bija ceļu nozare. Nozīmīgs ieguldījums veikts, gan strādājot pie ilgtermiņa plāniem autoceļu saimniecības sakārtošanai, gan uzlabojot valsts autoceļu stāvokli. Izstrādāta ilgtermiņa valsts ceļu attīstības stratēģija līdz 2040.gadam, kas ir izdiskutēta ar pašvaldībām, Saeimas komisijām un apstiprināta Autoceļu padomē, pastāstīja ministrs: “Mums ir skaidrs rīcības plāns un ir zināmas izmaksas, kas ir nepieciešamas. Šogad papildus piesaistītie 75 miljoni ļāva veikt izrāvienu kvalitātes prasību nodrošināšanai uz valsts autoceļiem – ceļu attīstībā šis bija labākais gads pēdējo trīsdesmit gadu laikā. Nākamajā gadā nozīmīgus ieguldījumus ceļu atjaunošanā varēsim veikt, pateicoties laikus piesaistītiem papildus 100 miljoniem eiro no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.”
Nākamajā gadā plānots turpināt darbus pie autoceļu uzturēšanas tirgus atvēršanas, iepirkumos noskaidrojot ceļu uzturēšanas darbu veicējus nākamajiem pieciem gadiem. Nākamgad arī noslēgsies iepirkums par reģionālajiem autobusu pārvadājumiem nākamajiem desmit gadiem. Tiks ieviesta vienota biļešu sistēma, kas pasažieriem dos iespēju ikvienā biļešu tirdzniecības vietā un internetā iegādāties biļeti jebkurā reisā. Tāpat turpināsies darbs pie Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta integrācijas.