Pārtikas koncerns Orkla Latvija jaunajā cepumu un vafeļu ražotnes būvniecībā investēs 32 miljonus eiro, aģentūrai LETA stāstīja Orkla Latvija un Orkla Biscuit Production valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
“Jaunās ražotnes būvniecībā vien investēsim 32 miljonus eiro, taču nozīmīgas investīcijas veiksim arī jaunu un ļoti jaudīgu ražošanas līniju iegādē,” pauda valdes priekšsēdētājs.
Viņš minēja, ka viens no nozīmīgākajiem 2020.gada Orkla Latvija notikumiem ir pērnā gada septembra beigās sāktā jaunās cepumu un vafeļu ražotnes būvniecība Ādažos.
Būvlaukumā darbi rit ievērojot visus valstī noteiktos drošības un piesardzības pasākumus. Pašlaik notiek pāļu iedzīšana, kā arī plānots, ka līdz janvāra vidum jaunās ražotnes pamati būs izbūvēti. Vienlaikus notiek pazemes komunikāciju ierīkošana un ceļu sagatavošana. Nākamie soļi ir ēkas virszemes daļas izbūve, kurai sāks montēt betona kolonnas būvkonstrukcijai, tādējādi nedaudz apsteidzot plānoto laika grafiku.
Būvniecības uzņēmuma darbinieki strādā divās maiņās, lai komandas nesatiktos un tādējādi mazinātu risku inficēties. Saziņai un darba grupu darbam tiek izmantotas dažādas digitālās sistēmas. Būvobjektā uzstādītas vairāk nekā 40 kameras, kas palīdz gan uzraudzīt, gan novērtēt procesa gaitu.
Viņš pauda, ka, līdztekus investīcijām ražotnes būvniecībā, plānots veikt apjomīgas investīcijas ražošanas iekārtās, kas cepumu un vafeļu ražotnē saražos 75% no visas produkcijas. Tāpat daļu no iekārtām plānots pārcelt arī no māsas uzņēmuma Zviedrijā, kā arī no Artilērijas ielas, kur patlaban tiek ražoti Selgas cepumi un vafeles.
Jaunā ražotne specializēsies tikai cepumu un vafeļu ražošanā un būs lielākā šāda veida ražotne Baltijas valstīs un Skandināvijā. Paredzēts, ka 75% no jaunajā ražotnē saražotās produkcijas tiks eksportēti, tostarp uz Zviedriju, Norvēģiju, Somiju un Igauniju, klāstīja Orkla Latvija valdes priekšsēdētājs.
“Šīs būs pēdējos gados lielākās investīcijas Latvijas pārtikas ražošanas nozarē, kas radīs ap 250 jaunu darba vietu. Plānots, ka jaunā ražotne sāks darbu 2022.gada nogalē,” uzsvēra Didrihsons.
Tāpat Orkla Latvija valdes priekšsēdētājs, komentējot pērno gadu, stāstīja, ka 2020.gads viennozīmīgi paliks globālās pandēmijas zīmē, kas atstās sekas ilgtermiņā. “Mēs redzam, ka nozarē ir uzņēmumi, kas vairs nespēs izdzīvot vai arī tiem būs nepieciešams ļoti liels atbalsts. Un ir tādi uzņēmumi, kas turpina investēt un attīstīties un iznāks no pandēmijas vēl stiprāki,” pauda Didrihsons.
Viņš norādīja, ka sekojot līdz jaunām tirgus tendencēm un pieprasījumam, Orkla Latvija 2020.gadā attīstījusi tirdzniecību internetā.
Orkla Latvija kopējais apgrozījums 2019.gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 117,3 miljon eiro, kas ir par 3,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompāniju peļņa veidoja 6,7 miljonus eiro. Orkla Latvija pārstāv un attīsta Laima, Selga, Staburadze, Ādažu Čipsi, Taffel the Original Snacks, Pedro, Spilva, Gutta, Everest, Latplanta un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā Orkla.