Līdz 21.februārim pagarināta pieteikšanās SIA Eiropas dzelzceļa līnijas izsludinātajā starptautiskajā konkursā par Rail Baltica pamattrases būvniecību Latvijā, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.
Sākotnējais pieteikumu iesniegšanas termiņš bija 28.janvāris.
Konkursa uzvarētājam būs jānodrošina Rail Baltica dzelzceļa līnijas pamattrases būvdarbi Latvijas teritorijā ārpus Rīgas robežām vairāk nekā 200 kilometru garumā. Uzvarētājam būs jābūvē infrastruktūra, tostarp starp darbiem ir teritorijas sagatavošana, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būve, inženiertīklu pārvietošana un sliežu ceļu izbūve.
Vienlaikus pamattrases būvdarbu iepirkumu konkursa ietvaros netiks iepirkta dzelzceļa elektrifikācijas un signalizācijas sistēmu izbūve. Lai īstenotu vienotu pieeju šo sistēmu izveidē visā Rail Baltica dzelzceļa trasē, ņemot vērā šo sistēmu sarežģītību un augstās prasības pret sistēmu drošību, šādu iepirkumu centralizēti visās trijās Baltijas valstīs plāno veikt Baltijas valstu kopuzņēmums AS RB Rail.
Ņemot vērā izsludinātā konkursa darbu apmēru, kandidātam jābūt ar ilggadēju pieredzi dzelzceļu un citas inženierinfrastruktūras būvniecībā. Kandidātam jābūt ieviestai kvalitātes vadības un vides vadības sistēmai, kā arī jābūt pieredzējušam, darbojoties būves informācijas modelēšanas (BIM) vidē.
Konkurss norisināsies divos posmos. Pirmajā notiks kandidātu atlase, bet otrajā – pretendentu iesniegto sākotnējo piedāvājumu novērtēšana un sarunas, galīgo piedāvājumu iesniegšana un iepirkuma līguma slēgšana.
Otro kārtu plānots izsludināt 2022.gada aprīlī, lai ar otrā iepirkuma posma uzvarētāju līgumu noslēgtu 2022.gada nogalē un sāktu būvdarbus 2023.gada pirmajā pusē.
Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.