Pagarināta pieteikšanās “Rail Baltica” trases būvuzraudzībai

0
617
Attēls ilustratīvs

SIA Eiropas dzelzceļa līnijas līdz 5.aprīlim pagarinājusi pieteikšanos konkursā par dzelzceļa projekta Rail Baltica pamattrases izbūves būvuzraudzību, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Eiropas dzelzceļa līniju pārstāvji skaidro, ka inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu “Rail Baltica” pamattrases būvdarbi Latvijā. Tādējādi tiks izveidota būvdarbu un to uzraudzības komanda, lai nodrošinātu savlaicīgu būvdarbu veikšanu Latvijā ārpus Rīgas robežām un sekmīgi uzsāktu pamattrases būvdarbus 2023.gada pirmajā pusē atbilstoši trases posmu gatavībai. 

Eiropas dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda, ka ir respektēti kandidātu ierosinājumi un pagarināts pieteikšanās termiņš, jo uzņēmums ir ieinteresēts saņemt izsvērtus un detalizēti izstrādātus piedāvājumus. 

Vingris pauž, ka pieredzējušas un nozīmīgas būvnieku apvienības ir pieteikušas savu kandidatūru pamattrases būvniecības iepirkumā, kas stiprina uzņēmuma pārliecību, ka arī būvuzraudzībai ir jābūt līdzvērtīgā līmenī atbilstoši augstajām Rail Baltica drošības, ekspluatācijas, vides pieejamības, normatīvo aktu un pasūtītāja prasībām, kas tiks pārvaldīta FIDIC līgumu nosacījumu ietvarā. 

Eiropas dzelzceļa līniju vadītājs norāda, ka konkursa termiņa pagarinājums projekta kopējos realizācijas termiņus neietekmēs.

Kā ziņots, konkursā par Rail Baltica dzelzceļa pamattrases būvdarbiem Latvijā pieteikušās sešas uzņēmumu apvienības, kuras veido 17 būvniecības jomas uzņēmumi, pārstāvot kopumā astoņas valstis.

Konkursā pieteikumus iesniegusi personu apvienība Webuild NGE-TSO JV, kuru veido Francijas uzņēmumi Webuild S.p.A., NGE Contracting SASU un TSO SAS, personu apvienība OHLA – Gulemark “Rail Baltica” Joint Venture, kuru veido Obrascon Huarte Lain, Gulermak Agır Sanayi Insaat ve Taahhut un Gulermak Sp.z o.o. (Spānija, Turcija, Polija), personu apvienība E.R.B. “Rail Baltica” JV, kuru veido Eiffage Genie Civil SAS, Budimex un Rizzani de Eccher (Francija, Polija, Itālija).

Tāpat konkursā pieteikusies personu apvienība, kuru veido Aldesa Construcciones, China Civil Engineering Construction Corporation un SIA TEK Baltic (Spānija, Ķīna, Latvija), personu apvienība, kuru veido Turcijas uzņēmumi Ic Ictas Insaat sanayi ve ticaret un Dogus Insaat ve ticaret, kā arī personu apvienība DL E&C-Lotte E&C-Nurol, kuru veido divi Dienvidkorejas uzņēmumi un viens Turcijas uzņēmums DL E&C Co., Lotte Engineering & Construction Co. un Nurol Insaat ve Ticaret.

Eiropas dzelzceļa līnijas pārstāvji norāda, ka iepirkuma komisija īpaši vērtēs kandidātu atbilstību iepirkuma kvalifikācijas prasībām, tostarp iepriekšējai pieredzei dzelzceļa būvniecībā atbilstoši Eiropas Savienības standartiem.

Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.