Par precīzu dzelzceļa projekta Rail Baltica reģionālās stacijas atrašanās vietu pie Slāvu tilta Rīgā vēl tiks lemts, publiskajā diskusijā “Rail Baltica” kā projekts Rīgas attīstībai ceturtdien, 3.decembrī, norādīja Rail Baltica projekta pārstāvji.
Projekta vadītāji minēja, ka tiek izskatīts variants reģionālo staciju būvēt tirdzniecības centra Akropole pusē, un šāda opcija tiek pārspriesta arī ar tirdzniecības centra pārstāvjiem, taču pastāv iespēja staciju būvēt arī tilta otrā pusē – tuvāk dzīvojamo māju rajonam, nodrošinot iespēju iedzīvotājiem vieglāk piekļūt stacijai.
Aktualitāti konkrēti šim jautājumam diskusijā piešķīra arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), kurš Slāvu tilta stacijas jautājumu, kā arī turpmāku Rīgas domes sadarbību ar Stopiņu novadu izcēla kā divas galvenās prioritātes Rail Baltica projekta piecu kilometru garajā posmā no Lubānas ielas līdz Rīgas robežai.
Tāpat diskusijā gan Rail Baltica, gan Rīgas domes pārstāvji akcentēja gājēju un riteņbraucēju tuneļu un pārvadu dizaina nozīmību, lai tos veidotu maksimāli drošus un sabiedrībai ērti lietojamus.
Publiskā diskusija, kas notika 3.decembrī, bija šogad noslēdzošais Rail Baltica sabiedrības līdzdalības pasākums plašākai auditorijai.
Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.