Parakstīs līgumu par Salaspils kravu termināla būvprojektēšanu

0
482

Ceturtdien, 16.jūnijā, tiks parakstīts topošā dzelzceļa projekta Rail Baltica Salaspils Intermodālā kravu termināla būvprojektēšanas līgums, aģentūru LETA informēja projekta ieviesēja Latvijā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas (EDzL) pārstāve Linda Pastare.

Salaspils Intermodālais kravas terminālis apvienos unikālu priekšrocību komplektu, lai nākotnē būtiski celtu Latvijas loģistikas nozares un kravu pārvadājumu konkurētspēju Baltijas reģionā, apgalvo EDzL pārstāvji. Terminālis nodrošinās Rail Baltica dzelzceļa līnijas saslēgumu ar esošo dzelzceļa tīklu un valsts nozīmes autoceļiem.

Līguma parakstīšanas pasākumā, kas norisināsies plānotā termināla teritorijā Salaspils novadā, piedalīsies satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K), EDzL valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, Salaspils domes priekšsēdētājs Raimonds Čudars (V), Baltijas valstu kopuzņēmuma AS RB Rail tehniskais direktors Latvijā Ēriks Diļevs un pārstāvji no būvprojektēšanas un autoruzraudzības konkursa uzvarētājas – personu apvienības, ko veido uzņēmumi SIA BRD projekts (Latvija) un Sintagma S.R.L. (Itālija).

Salaspils Intermodālais kravu pārkraušanas terminālis nodrošinās konteinerkravu pārkraušanu gan uz 1435 milimetru platuma dzelzceļu, gan 1520 milimetru platuma dzelzceļu, gan autotransportu, kā arī kravas auto puspiekabju iekraušanu un izkraušanu specializētajos vilcienu vagonos ar to secīgu transportēšanu gan pa Rail Baltica, gan 1520 milimetru dzelzceļa platuma tīklu. Plānots, ka būvprojektam jābūt izstrādātam 2024.gadā.

Jau ziņots, ka Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.