Peronu modernizācija šobrīd noris četrās Jelgavas līnijas stacijās

0
1015
Publicitātes foto

Dzelzceļa pasažieru platformu jeb peronu modernizācijas projektā, kura laikā iecerēts līdz 2023.gada beigām modernizēt 44 stacijas, šobrīd būvdarbi noris četrās Jelgavas līnijas stacijās – Atgāzenē, Baložos, Ozolniekos un Tīrainē, savukārt pārējo līniju stacijās un pieturas punktos šobrīd notiek materiālu piegāde, aģentūrai LETA norādīja VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) pārstāve Agnese Līcīte.

Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija ietvaros notiek pasažieru platformu un citu infrastruktūras elementu izbūves un modernizācijas darbi.

Līcīte pauda, ka šobrīd projekts ir intensīvas būvniecības fāzē, un visās 48 stacijās un pieturas punktos būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām. Būvdarbi notiek pakāpeniski un pa dzelzceļa līnijām – Rīga-Jelgava, Rīga-Tukums, Rīga-Krustpils un Zemitāni-Skulte. Tāpat projektā tiks izbūvētas četras jaunas pieturas – divas Bolderājas virzienā, kā arī Dauderu un Šmerļu apkaimē.

Būvdarbi jau plašākā mērogā šobrīd ir vērojami Jelgavas līnijā, kur aktīvi būvdarbi noris četrās stacijās – Atgāzene, Baloži, Ozolnieki un Tīraine, savukārt pārējo līniju stacijās un pieturas punktos šobrīd notiek materiālu piegāde.

LDz norādīja, ka stacijās un pieturas punktos būs padomāts par visu sabiedrības grupu vajadzībām – tiks izbūvētas paaugstinātās platformas, kas pēc moduļu principa tiks aprīkotas ar ērtām un funkcionālām nojumēm, soliņiem, velonovietnēm un citu nepieciešamo aprīkojumu, kuru skaits, nepieciešamības gadījumā būs vienkārši pielāgojams nākotnē mainoties pasažieru plūsmai konkrētā vietā. Tāpat pasažieru stacijās tiks uzstādītas apziņošanas iekārtas, apgaismojums, videokameras.

Līdz ar šī projekta pabeigšanu visā dzelzceļa elektrificētajā zonā pasažieru platformas būs paaugstinātas un būs piemērotas ērtai iekāpšanai/izkāpšanai jaunajos elektrovilcienos. Izņēmums ir vienīgi tās stacijas un pieturvietas, kuras piedzīvos pārbūvi projekta Rail Baltica ietvaros, taču arī šajās pieturvietās līdz to pārbūvei jaunie elektrovilcieni varēs tikt ekspluatēti.

Jau ziņots, ka līdz 2023.gada beigām LDz modernizēs 48 paaugstinātās pasažieru platformas un ar tām saistīto infrastruktūru dzelzceļa iecirkņos Rīga-Krustpils, Rīga-Skulte, Rīga-Tukums un Rīga-Jelgava. Posmā Rīga-Krustpils tiks pārbūvētas 12 peroni, posmā Rīga-Skulte – 20, posmā Rīga-Tukums – deviņi, bet posmā Rīga-Jelgava – septiņi.

Projekta izmaksas ir 44,4 miljoni eiro, tostarp Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums ir 37,8 miljoni eiro, bet LDz līdzfinansējums – 6,6 miljoni eiro.