Uz Daugavpils šosejas (A6) vairākos posmos no Križu dzelzceļa pārvada līdz krustojumam ar autoceļu Stropi–Krauja (P65) (232,2.–238,5.km) un uz Daugavpils apvedceļa (A14) posmā no Sventes līdz krustojumam ar Daugavpils šoseju (8,30.–15,57.km) ieviesti ātruma ierobežojumi 70 km/h, kas papildināti ar ceļazīmi Nelīdzens ceļš, informē VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC).
Abi posmi ir sliktā tehniskā stāvoklī un mainīgu laikapstākļu un gaisa temperatūras svārstību ietekmē tajos pastiprināti veidojas bedres.
Šogad abiem posmiem sāks projektēšanu, paredzot pilnu segas pārbūvi. Būvdarbi varētu sākties 2024.–2025.gadā.
Mainīgu laikapstākļu un gaisa temperatūras svārstību ietekmē autoceļu posmos, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī, var pastiprināti veidoties bedres.
Ziemā atkušņa laikā un starpsezonā uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Gaisa temperatūrai svārstoties virs un zem nulles, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek aizpildītas neatkarīgi no laika apstākļiem, aukstā asfalta tehnoloģija to pieļauj arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.
Sākumā bedre tiek attīrīta, lai tā nebūtu mitra, tad aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvēta.
Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt drošu satiksmi līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus veikt masveida bedrīšu remontu ar karsto asfaltu vai šķembiņām un bitumena emulsiju.
Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums ir lielāks par 0,1 m² un kuras ir dziļākas par 5cm. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā.
Par apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem vai citiem ar satiksmi un ceļu stāvokli saistītiem novērojumiem LVC aicina informēt, zvanot pa diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555, kā arī uzņēmuma kontos sociālās saziņas tīklos Twitter un Facebook.